Brev:
Søvn om natten
7. december 2015
Alder:
7 mdr.
Søvn om natten
Hej Helen
Tak for en rigtig god brevkasse. Har brugt den rigtig meget, og vi har købt din bog omkring søvn, som har hjulpet, men vi mangler stadig hjælp.
Jeg har en datter på 7 mdr, 8 mdr d 23 december. hun er meget aktiv i løbet af dagen, møver rigtig fint rundt, sidder fint, og er en kvik pige og har fået de to forreste nederste tænder. Siden hun blev født har vi haft problemer med at få hende til at sove om dagen. Natten gik fint
Så købte vi din bog og fuldte den rimelig nøje og så fik vi hende til at sove rigtig godt om dagen også, og fulgte din rytme. Så pludselig en uge, for ca en måned siden, lavede hun det om. Pludselig sov hun 2,5 timer form. og 3 timer eftermiddag. Det lod vi hende bare gøre, for vi tænkte jubii nu sover hun endelig. Men det gav jo selvfølgelig bøvl om natten.
Så begyndte vi at vække hende om form. efter en time og om eftermiddagen sov hun til hun vågnede omkring de der 2,5 timer. men det har ikke hjulpet på nattesøvnen.
Hele dagen ser sådan her ud:
kl 7 vågner vi
kl 7.30 får vi lidt havregrød og vand
kl 9 frugtmos og vand
kl 9.30- 10.30 sover form.
kl 11.15 rugbrød og vand. Ifølge vores egen sundhedspl.
kl 12.45 får hun en flaske mælk her spiser hun max 80 ml
kl 13-15.30 ca sover middagssøvn
kl 16 frugtmos og vand
kl 18 stor portion grøntsagsmos og smager af vores mad
kl 19.30 flaske spiser ca mellem 80-150 ml og puttes
Prøver at holde hende hen til kl 23 med den første flaske. men hun kan godt være vågnet op 3 gange fra 19.30 til 23, hvor jeg ikke kan få ro på hende og det ender med flaske før kl 23.
Tit vågner hun kl 2 hvor jeg prøver at trøste, giver vand og til sidst må jeg give flaske igen.
og tit vågner hun kl 5 igen og får flaske og sover til kl 7.
Om natten tager hun ca. 150 ml. Vi har svært ved at få mere mælk i hende i løbet af dagen. Har prøvet at give hende det på kop og på havregrøden. Men hun gider ikke have det. Så nu får hun kun den ene gang til middag, for der spiser hun lidt mere. end hvis det er spredt ud over flere tider.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få styr på natten. Så det kan blive som du skriver med flaske kl 23 og 5, så vi kan få noget mere sammenhængende søvn.
Og hvad tænker du omkring rytmen og om at vi vækker hende om form. for jeg har lidt svært ved det.
Ved godt at de kan sove meget uroligt her ved 7 mdr, men der er slet ingen system over det. Håber du kan hjælpe os og undskyld det lange brev.
Med venlig hilsen
En frustreret mor :-)
PS: Ved ikke lige om jeg fik det skrevet rigtig.
Men hun spiser 150 ml pr flaske om natten ca. Bare så du ikke tror det er i alt pr nat. ialt pr dag, er vi nok op omkring de 380 ml når det er mindst.