Brev:
Søvn, baby 3 måneder
26. november 2015
Alder:
3 mdr.
Søvn, baby 3 måneder
Hej Helen,
Jeg har et par spørgsmål i forhold til søvn hos vores dreng.
1) Vi har gennem et lang stykke tid haft en dreng, der har haft svært ved at sove om dagen. Dette er nu endelig vendt, men nu er jeg nervøs for, om han sover for meget?
Han bliver 3 måneder den 1. december og sover op mod 18 timer i døgnet, hvor han max er vågen 1,5 time mellem lurerne, ofte en del mindre.
Kan det tænkes at det blot er en periode hvor han har noget søvn der skal "indhentes"? Og er der grund til bekymring?
2) Han sover næsten fast fra ca 18.30 til 06.00. Men de sidste 3 timer er meget urolig søvn, hvor han møfler rundt og prutter en del. Vi har indtrykket af, at han allerede her gør klar til sin morgenble, og vi føler ikke han får en god søvn i de sidste timer af natten.
3) Når han vågner (både om morgenen og efter sine lure), er det ikke en udhvilet tilpas baby. Efter lurene vågner han ofte fordi han er sulten, hvilket selvfølgelig er forståeligt. Men om morgenen ville jeg forvente en glad udhvilet dreng? (Her kan punkt 2 eventuelt spille en rolle). Om morgenen kan han ofte kun holde sig vågen 45 minutter inden han har behov for en lur igen
Tak for en god brevkasse :)
Venlige hilsner fra
de bekymrede forældre