Søvntræning/barnevognstræning

26. november 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Søvntræning/barnevognstræning

Hej Helen :)

Jeg har en skøn datter på 5 mdr.

Hun har lige fra hun blev født været vant til at falde i søvn i min favn mens jeg ammede hende og taget hendes lurer på mig da jeg aldrig har kunnet flytte hende uden hun vågner.

Hun falder i søvn når vi køre bil og engang i mellem også når vi går tur med barnevogn, men når vi stiller den vågner hun op efter 5 min da vognen står stille.

Hun har aldrig rigtig været glad for sut og bruger ikke sut (udover mig)

Mht barnevognen er det først nu hun igen er blevet okay med den, hun havde en periode hvor hun absolut ikke ville være i den. Nu går det okay når hun har en lille pude i ryggen under madrassen så hun kan følge lidt med og med lidt legetøj der hænger hun også kan kigge på. Puden bliver fjernet hvis hun falder hen.

Til natten putter jeg hende kl. 17.30-18.30 i hendes seng (bedside crib) hvor jeg ligger ved siden af ...

Annonce

... og ammer hende (igen i søvn oftest) og så kan jeg liste ud efter 30 min ca.
Men det er som om hun ikke vil ligge i hendes seng om dagen, så bliver hun helt hysterisk.

Nu til mit spørgsmål :)

Jeg vil rigtig gerne lære Sia at falde i søvn af sig selv så jeg ikke skal amme hende i søvn og sidde med hende under hver lur og aldrig rigtig kan komme ud pga det og så er hun altid træt og bliver hurtig pylret fordi hun ikke sover ordentligt og længe ved mig oftest powernap på 30-45 min.

Hvor og hvordan lærer jeg hende det bedst? Ødelægger jeg det jeg har opbygget ved at øve det i vognen nu hvor hun endelig vil være i den? Tænker det vil være godt hun kommer ud at sove.
Og sengen vil hun ikke om dagen?

Håber du kan hjælpe mig og vejlede mig lidt i hvordan jeg kommer bedst fra start, kan ikke rigtig overskue hvordan jeg får taget hul på bylden.

Med venlig hilsen
Line og Sia :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor