Brev:
Søvntræning/barnevognstræning
26. november 2015
Alder:
5 mdr.
Søvntræning/barnevognstræning
Hej Helen :)
Jeg har en skøn datter på 5 mdr.
Hun har lige fra hun blev født været vant til at falde i søvn i min favn mens jeg ammede hende og taget hendes lurer på mig da jeg aldrig har kunnet flytte hende uden hun vågner.
Hun falder i søvn når vi køre bil og engang i mellem også når vi går tur med barnevogn, men når vi stiller den vågner hun op efter 5 min da vognen står stille.
Hun har aldrig rigtig været glad for sut og bruger ikke sut (udover mig)
Mht barnevognen er det først nu hun igen er blevet okay med den, hun havde en periode hvor hun absolut ikke ville være i den. Nu går det okay når hun har en lille pude i ryggen under madrassen så hun kan følge lidt med og med lidt legetøj der hænger hun også kan kigge på. Puden bliver fjernet hvis hun falder hen.
Til natten putter jeg hende kl. 17.30-18.30 i hendes seng (bedside crib) hvor jeg ligger ved siden af og ammer hende (igen i søvn oftest) og så kan jeg liste ud efter 30 min ca.
Men det er som om hun ikke vil ligge i hendes seng om dagen, så bliver hun helt hysterisk.
Nu til mit spørgsmål :)
Jeg vil rigtig gerne lære Sia at falde i søvn af sig selv så jeg ikke skal amme hende i søvn og sidde med hende under hver lur og aldrig rigtig kan komme ud pga det og så er hun altid træt og bliver hurtig pylret fordi hun ikke sover ordentligt og længe ved mig oftest powernap på 30-45 min.
Hvor og hvordan lærer jeg hende det bedst? Ødelægger jeg det jeg har opbygget ved at øve det i vognen nu hvor hun endelig vil være i den? Tænker det vil være godt hun kommer ud at sove.
Og sengen vil hun ikke om dagen?
Håber du kan hjælpe mig og vejlede mig lidt i hvordan jeg kommer bedst fra start, kan ikke rigtig overskue hvordan jeg får taget hul på bylden.
Med venlig hilsen
Line og Sia :)