Brev:
Kan vi droppe middagsluren?
26. november 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kan vi droppe middagsluren?
Kære Helen
Vi har sendt dig et spørgsmål vedrørende vores datters middagslur i vuggestuen. Og siden jeg sendt det (i formiddags), har vi talt om, om hun mon er stor nok til helt at undvære luren?
Hun bliver 2 1/2 år i januar, og hun har svært ved at falde i søvn både middag og aften. Så vi tænker, at hun måske er klar til at undvære middagsluren?
Hvis hun ikke har sovet til middag (det sker typisk en gang hver anden/tredje uge), sover hun allerede omkring kl. 19 (mod kl 21.30 som det ser ud lige nu).
Med vores nuværende rytme får hun derfor cirka 10,5 til 11 timer i døgnet. De gange hun ikke har sovet til middag, sover hun 11 - 12 timer i streg. Og på den måde undgår vi jo også alle frustrationerne omkring vuggestuens principper og den lange putning om aftenen.
Er det måske en løsning, selvom hun ikke er så gammel endnu?
Endnu engang og på forhånd tak for din hjælp.
Bedste hilsner
Skattepigens forældre