Brev:
Vågner tidligt - 6 mdr.
26. november 2015
Alder:
6 mdr.
Vågner tidligt - 6 mdr.
Hej Helen
Min søn på knap 7 måneder vågner så tidligt og jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det om? Jeg har prøvet at skubbe hans lure og sengetid, men det hjælper ikke. Han har endnu ingen helt fast rytme da jeg ikke vækker ham fra hans lure. Men tænker hvornår jeg skal tage eftermiddagsluren væk?
Som det ser ud nu her kommer han i seng kl 19 og er umulig at lægge senere i seng. Ville gerne have ham til at sove til 5.30-6.00. Pt står han op mellem 4.15 og 5.00. Det er jo stadig nat.
Han sover ca en halv time til tre kvarter om morgenen. Bliver puttet ca 2 timer efter han er stået op. Til middag sover han mellem 1,5 og 2,5 time. Han bliver puttet ca 3 timer efter formiddagsluren. Om eftermiddagen tager han en halv time. Han bliver igen puttet efter ca 3 timer. Om aftenen er han træt og bliver puttet efter 2-2,5 time fra han vågner fra eftermiddagsluren. Han er ikke nem at holde længere vågen.
Han starter i dagpleje når han er 8 måneder og så skal han ind i hendes rytme hvor de sover formiddagslur fra 8-9 og bliver puttet til middag kl 12.30.
Hvad tænker du mht hans sovetider?
Med venlig hilsen
Louise