Brev:
Putning til lur om dagen - uden bryst! Søvn i det hele taget
25. november 2015
Alder:
11 mdr.
Kære Helen
Tak for hjælpen sidst! Vi har fulgt dagsplanen og det har hjulpet til at vænne Malaika af med brystet om dagen! Nu har der meldt sig nogle andre problemer på banen...
Nu kan vi ikke få Malaika til at sove lure om dagen! Far har taget sig af at gå tur med Malaika til hver lur siden, men jeg tror vi lidt har skudt os selv i foden. Far skal nemlig begynde på arbejde igen og jeg kan ikke få lov til at gå tur med hende uden et kæmpe hysanfald. Jeg har prøvet at tage hende med ind i soveværelset og putte, når jeg kan se hun er træt, men hun nægter at falde til ro og niver sine øjenlåg og hiver sig i håret for at holde sig vågen. Idag har hun ikke sovet eftermiddagslur selv om både far og jeg har prøvet flere forskellige metoder (vugge til Elefantens vuggevise, putte i sengen med en sutteflaske, gå tur i barnevognen, give noget mad hun kan lide, fortælle historie). Det eneste positive er at hun ikke plager om brystet længere!
Mht amningen om natten er det stadig svært for vi har prøvet nogle gange nu at få hende til at springe natbrystet over til ingen nytte. De sidste par nætter har hun slet ikke ville sove efter natamningen (kl. 00-01) og vil kun slappe af hvis hun har et bryst i munden. Både til putning om natten og til midnatsamningen får hun bryst fra begge sider, så det kan ikke være sult! Ellers har far og jeg skiftedes til at sove mens den anden underholder i løbet af dagen, så vi kunne være friskere til kampen.
Hun har iøvrigt også været lidt småtspisende de sidste dage.
Jeg er nervøs for hendes søvn!
Tusind tak for din brevkasse!
Mange søvnige hilsener,
Cecilia