Putning til lur om dagen - uden bryst! Søvn i det hele taget

25. november 2015

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Putning til lur om dagen - uden bryst! Søvn i det hele taget

Kære Helen

Tak for hjælpen sidst! Vi har fulgt dagsplanen og det har hjulpet til at vænne Malaika af med brystet om dagen! Nu har der meldt sig nogle andre problemer på banen...

Nu kan vi ikke få Malaika til at sove lure om dagen! Far har taget sig af at gå tur med Malaika til hver lur siden, men jeg tror vi lidt har skudt os selv i foden. Far skal nemlig begynde på arbejde igen og jeg kan ikke få lov til at gå tur med hende uden et kæmpe hysanfald. Jeg har prøvet at tage hende med ind i soveværelset og putte, når jeg kan se hun er træt, men hun nægter at falde til ro og niver sine øjenlåg og hiver sig i håret for at holde sig vågen. Idag har hun ikke sovet eftermiddagslur selv om både far og jeg har prøvet flere forskellige metoder (vugge til Elefantens vuggevise, putte i sengen med en ...

Annonce

... sutteflaske, gå tur i barnevognen, give noget mad hun kan lide, fortælle historie). Det eneste positive er at hun ikke plager om brystet længere!

Mht amningen om natten er det stadig svært for vi har prøvet nogle gange nu at få hende til at springe natbrystet over til ingen nytte. De sidste par nætter har hun slet ikke ville sove efter natamningen (kl. 00-01) og vil kun slappe af hvis hun har et bryst i munden. Både til putning om natten og til midnatsamningen får hun bryst fra begge sider, så det kan ikke være sult! Ellers har far og jeg skiftedes til at sove mens den anden underholder i løbet af dagen, så vi kunne være friskere til kampen.
Hun har iøvrigt også været lidt småtspisende de sidste dage.

Jeg er nervøs for hendes søvn!

Tusind tak for din brevkasse!

Mange søvnige hilsener,
Cecilia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!