Svær at vænne af med sutteflasker

25. november 2015

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Svær at vænne af med sutteflasker

Kære Helen.

Min datter er 18 måneder og får desværre stadig sutteflasker om natten - med mme i. Jeg vil meget gerne have vendt hende af med dem, men det virker som en umulig opgave.

Hun får 165 ml. når hun bliver puttet. Hun spiser det meste, men falder ikke i søvn med flasken i munden. Hun får mellem to og tre mere i løbet af natten.

Du har før skrevet til os om, at skære langsomt ned på den sidste flaske til hun er vænnet af med den osv. Problemet er, at hun ikke har nogen fast rytme om natten for hvornår hun vågner og vil spise. Den sidste flaske kan være på alle tidspunkter mellem kl. ...

Annonce

... 03.00 og 05.00, så den er svær at regne ud.

Når hun vil have flaske, siger hun en bestemte lyd og græder indimellem. Vi har prøvet at ignorere det, fortalt hende stille at nu skal hun sove og at der ikke er mere flaske. Men hun fortsætter og giver ikke op. Hun sover fra alt mellem to og fem timer af gangen, inden hun så vil have flaske.

Hun spiser fint i løbet af dagen. Men hun er så afhængig af sine flasker om natten!

Så mit spørgsmål er selvfølgelig hvordan vi skal vænne hende af med dem? Vi har virkelig brug for konkrete redskaber.

På forhånd tak for hjælpen!

De bedste hilsner
Sandra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to