Brev:
Svær at vænne af med sutteflasker
25. november 2015
Alder:
18 mdr.
Svær at vænne af med sutteflasker
Kære Helen.
Min datter er 18 måneder og får desværre stadig sutteflasker om natten - med mme i. Jeg vil meget gerne have vendt hende af med dem, men det virker som en umulig opgave.
Hun får 165 ml. når hun bliver puttet. Hun spiser det meste, men falder ikke i søvn med flasken i munden. Hun får mellem to og tre mere i løbet af natten.
Du har før skrevet til os om, at skære langsomt ned på den sidste flaske til hun er vænnet af med den osv. Problemet er, at hun ikke har nogen fast rytme om natten for hvornår hun vågner og vil spise. Den sidste flaske kan være på alle tidspunkter mellem kl. 03.00 og 05.00, så den er svær at regne ud.
Når hun vil have flaske, siger hun en bestemte lyd og græder indimellem. Vi har prøvet at ignorere det, fortalt hende stille at nu skal hun sove og at der ikke er mere flaske. Men hun fortsætter og giver ikke op. Hun sover fra alt mellem to og fem timer af gangen, inden hun så vil have flaske.
Hun spiser fint i løbet af dagen. Men hun er så afhængig af sine flasker om natten!
Så mit spørgsmål er selvfølgelig hvordan vi skal vænne hende af med dem? Vi har virkelig brug for konkrete redskaber.
På forhånd tak for hjælpen!
De bedste hilsner
Sandra