Brev:
Nightterror
24. november 2015
Alder:
3 år, 4 mdr.
Nightterror
Hej Helen
Min søn på 3 år og 4 måneder kan have korte perioder, hvor han "vågner" efter 1-2 timer efter at være faldet i søvn, piver, kaster sig rundt og græder.
Han siger også noget, men det kan være svært at forstå hvad det er, andet end når han siger av. Men han reagerer ikke på at man spørger ham, hvor det gør ondt og det ser ikke ud til at han tager sig til et bestemt sted.
Da det er mørkt i værelset kan jeg ikke se om han har åbne øjne.
Et hvert forsøg på at trøste eller tage ham op, gør det værre, men det er ret svært bare at lade være. Man kan tænde lyd og tage ham op, men han falder ikke hurtigere til ro af den grund tværtimod ser det ud til at virke bedst at lade ham værre. Han piver i så tilfælde mindre og falder hurtigere til ro igen efter lidt tid.
Han kan godt gentage seancen efter et par timer 3 gange på en aften/nat og flere nætter i træk.
Er det nighterror? Marreridt? Vokseværk? Og hvordan skal vi hjælpe ham?
Venlig hilsen
Den bekymrede mor