Søvnmønster - desperate efter mere søvn

20. november 2015

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Søvnmønster - desperate efter mere søvn

Hej Helen.

Nu er det vores tur med et spørgsmål omkring vores søns søvn.
Du har hjulpet os meget, med dine svar i andres breve.

Tobias er snart 11 mdr og vores 3. barn. Han har i al hans levetid sovet virkelig dårligt om natten, men nu tager det overhånd.

Han spiser godt om dagen (kun alm mad) og får en flaske inden puttetid. Falder fint i søvn kl 19 og sover et par timer. Så starter festen.

Fra kl. 22 til 05 får han alt mellem 1-3 (!!) flasker. Vi synes jo slet ikke at han har behov for nogle. Vi ...

Annonce

... har prøvet virkelig mange ting. Kold tyrker ( efter 1 1/2 times skrål har vi opgivet), kold tyrker med tilbud om vand, grød inden sengetid, skip eftermiddagslur så han er godt træt (han sover morgen + middagslur), sove inde ved siden af vores seng, sove i vores seng, sove i sit eget værelse og været til ørelæge. Intet har virket og vi er ved at være desperate for at få lidt mere end to timers sammenhængene søvn.

Har du nogle gode idéer til hvad vi kan gøre?

Vi håber at du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Sabrina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor