Stort søvnbehov - 5 mdr.

16. november 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Stort søvnbehov - 5 mdr.

Hej Helen

Vores datter er fra d. 24/06-15

Vores datter har siden hun blev født haft et stort søvnbehov. Hun har faktisk sovet igennem fra hun var ca. 1 mrd. Og har siden hun var 2 mrd. haft fast puttetid om aftenen.

Jeg har flere gange tænkt "det er for godt til st være sandt..." Og været små bekymret over om hun simpelthen sover for meget.

Hendes rytme:
Står op kl. 09.00
Sover middagslur fra 11.00-14.00
Sover eftermiddagstur fra 16.00-17.00
Bliver puttet kl. 20.00

Vores datter ...

Annonce

... er meget aktiv når hun er vågen. Triller fra mave til ryg, drejer om egen akse, kan selv sidde, vil helst stå op (med mor og fars hjælp) og griner/snakker meget.
Derudover er hun mere end godt med i vægt 😀

Hvis hun ikke får nok søvn er hun pylret og græder rigtig meget.
Hun er oppe omkring kl. 06.00 hvor hun får mad.
Hvis vi fx. har været i byen aftenen i forvejen kan hun faktisk godt finde på, at sove til kl. 10.00.

Sover hun for meget?

Med venlig hilsen
Moren til den trætte baby

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge