1 år uden søvn

9. november 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 år uden søvn

Hej Helen.

Min søn på 1 år vågner mange gange i løbet af natten. Han får et glas hygge mælk før sengetid men ikke flaske om natten.

Han bliver lagt når han viser træthedstegn mellen 1830 til 19 og falder i søvn i sin egen seng i værelse ved siden af os, uden problemer. Han har altid været god til det og vi har aldrig svøbt ham eller lignende. Han sover 1-2 timer formiddag og 1 time til middag men ikke eftermiddag. Der er ca 19 grader i soveværelse og jeg lufter ud dagligt. Sengen er normal og han sover med junior dyne.

Hvorfor sover han så uroligt om natten? Det starter et par timer efter sengetid med at han småklynker og bliver urolig og fortsætrer natten igennem med 1-2 timers interval. Efterhånden som natten går bliver han mere og mere ulykkelig når han vågner. Jeg går ind til ham når jeg kan høre at hans klynken vil udvikle sig til gråd. Når han ser mig græder han, vil ikke tage sutten, vil op til mig men græder videre når han er oppe. Hvis jeg ...

Annonce

... tager ham ind i vores seng og ligger med ham græder han. Han vil ikke have vand.

Vi har forsøgt med vågelampe og sågar smertestillende, ingen forbedring. Han plejer at falde til ro når jeg har gået rundt med ham et stykke tid, for så at græde igen et par minutter senere. Hvis jeg forsøger mig med at nusse, ae, holde ham i hånden ,putte dynen omkring ham, give ham sutten mens han ligger i sengen, flipper han ud og slår med arme, sparker med ben og ruller frem og tilbage.

Det skal lige siges at han desværre ikke er et særligt kærligt barn. Han skubber os væk når vi vil give ham kys og kram og han vil ikke sidde og hygge eller putte i feks sofaen, så det er som sådan ikke unormalt at han skubber mig væk som han gør om natten. Alm læge, børnelæge, ørelæge og sundhedsplejerske siger at han er fin. Han har haft mellemørebetændelse en gang og får den brune astma medicin mod astmatisk bronkitis som han har døjet med siden 2. Vaccination.

Hvad er der galt med mit barn?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.