Dagens lure

28. oktober 2015

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Dagens lure

Kære Helen

Mange tak for dit svar på mit brev om min drengs dagsrytme. Der er selvfølgelig ikke gået så længe endnu, men allerede går det en del bedre med putning.
Der er et par ting jeg er i tvivl om:

Vi er begyndt at stå op omkring kl 8, og det passer så nogenlunde med at han tager formiddagslur omkring 9.30/10.00. Nogle dage har han sovet luren i barnevognen og sovet i min 1 time der. Andre dage ender det med at han sover luren i favn fordi det er så hyggeligt. Er det OK? Eller er det bedst at vænne ham fra denne praksis?

Det samme gær sig gældende for luren først på aftenen, som vi er begyndt at indføre. Det passer ofte med at han enten bliver søvnig og pylret mens jeg laver mad eller næsten lige efter vi har spist, han er ikke til at lægge i fx vugge og bare sove. Så derfor har luren foregået i bæresele (hvis jeg har været ved at lave mad) eller i mine arme i stuen. Er det OK? Han ender ofte med at sove 30-45 minutter her.

Dernæst er ...

Annonce

... jeg i tvivl om eftermiddagsluren, som nærmest på minuttet har varet 1 time og 55 minutter hver gang. Det tænker jeg er OK. Flere gange er han faldet i søvn af sig selv, og det ved jeg ikke om er OK? Jeg har nusset ham og vugget vognen, og når han virker tilpas træt og ikke længere virker urolig, har jeg sagt sov godt og er fx. gået ind og har ordnet lidt småting mens jeg holder øje med vognen. Nogle gange skal han lige vugges lidt igen, men flere gange er han faldet i søvn når jeg kommer ud til vognen igen. Men er det OK at forlade ham, før han er faldet i søvn?

Putningen om aftenen er blevet væsentligt bedre efter lurene om dagen fungerer bedre. Og så har jeg svøbt ham for at få lidt hold på armene, som han ellers fik basket sig i hovedet med flere gange. Det fungerer rigtig godt. Men han er sikkert snart for stærk til at kunne svøbes. Forsvinder de der bask med armene på et tidspunkt?

Håber du kan hjælpe med mine mange spørgsmål:-)

På forhånd tak!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren