Brev:
2 måneder og vil ikke sove
27. oktober 2015
Alder:
2 mdr.
2 måneder og vil ikke sove
Kære Helen.
I skrivende stunde er Ida på 8 uger i en vikle og jeg sidder i gyngestolen da hun ellers vågner. Jeg har forsøgt at ligge hende i liften når hun viser træthedstegn, vugge den lidt osv., men hun vil ikke sove. Ligger jeg hende når hun er i dyb søvn vågner hun straks.
I barnevognen kan hun sove så længe vi er på tur. Har forsøgt at trille, nusse for ar hjælpe hende til at sove, men intet hjælper. De få gange det er lykkedes er det mere held end forstand og min tålmodighed er opbrugt og jeg bliver ked af det.
Du skriver jeg kan amme i svøb, men hun falder sjældent i søvn ved brystet i dagstimerne og troede egentlig også der skulle leges når hun har fået mad? Hun sover rigtig meget og når hun er vågen, maks 30 min, er hun glad og smilende, men pludselig blir hun hidsig og jeg forsøger at putte hende igen. Nogen gange falder hun hurtigt til ro, andre gange er hun hidsig. Har svært ved at hun ligger og græder og frygter samtidig en overtæt baby.
Hun er ikke glad for at blive løftet af os, som om hun ved det er lig søvn selvom det jo ikke altid er tilfældet.
Om natten har min kæreste hende i stuen 3-4 timer så jeg kan få søvn. Hun sover i sengen og jeg skal ofte lige vugge hende til ro når hun vågner, siger tys tys 100 gange i løbet af natten. Der kan gå alt fra 4-7 timer imellem måltiderne, men hun kan sagtens sove uden bryst om natten.
Det er hårdt for vores forhold at hun "hænger" på os og at mor og far ikke sover i samme seng. Er så ked af det da jeg savner min kæreste helt vildt, kan ikke holde tårerne tilbage når jeg tænker på det :(
Har et håb om at hun vokser fra det, da jeg ikke har overskuddet til at ligge hende fra mig hvorefter hun så vågner og det hele starter forfra!
Gode råd modtages :)
Venlig hilsen
En fortvivlet mor