2 måneder og vil ikke sove

27. oktober 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

2 måneder og vil ikke sove

Kære Helen.

I skrivende stunde er Ida på 8 uger i en vikle og jeg sidder i gyngestolen da hun ellers vågner. Jeg har forsøgt at ligge hende i liften når hun viser træthedstegn, vugge den lidt osv., men hun vil ikke sove. Ligger jeg hende når hun er i dyb søvn vågner hun straks.

I barnevognen kan hun sove så længe vi er på tur. Har forsøgt at trille, nusse for ar hjælpe hende til at sove, men intet hjælper. De få gange det er lykkedes er det mere held end forstand og min tålmodighed er opbrugt og jeg bliver ked af det.

Du skriver jeg kan amme i svøb, men hun falder sjældent i søvn ved brystet i dagstimerne og troede egentlig også der skulle leges når hun har fået mad? Hun sover rigtig meget og når hun er vågen, maks 30 min, er hun glad og smilende, men pludselig blir hun hidsig og jeg forsøger at putte hende igen. Nogen gange falder hun hurtigt til ro, andre gange er hun hidsig. ...

Annonce

... Har svært ved at hun ligger og græder og frygter samtidig en overtæt baby.

Hun er ikke glad for at blive løftet af os, som om hun ved det er lig søvn selvom det jo ikke altid er tilfældet.

Om natten har min kæreste hende i stuen 3-4 timer så jeg kan få søvn. Hun sover i sengen og jeg skal ofte lige vugge hende til ro når hun vågner, siger tys tys 100 gange i løbet af natten. Der kan gå alt fra 4-7 timer imellem måltiderne, men hun kan sagtens sove uden bryst om natten.

Det er hårdt for vores forhold at hun "hænger" på os og at mor og far ikke sover i samme seng. Er så ked af det da jeg savner min kæreste helt vildt, kan ikke holde tårerne tilbage når jeg tænker på det :(

Har et håb om at hun vokser fra det, da jeg ikke har overskuddet til at ligge hende fra mig hvorefter hun så vågner og det hele starter forfra!

Gode råd modtages :)

Venlig hilsen
En fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina