Sove i egen seng. Hvordan griber vi det an?

15. oktober 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Sove i egen seng. Hvordan griber vi det an?

Hej Helen

Villads er nu 2 år og 8 mdr.

Han har aldrig sovet i sin egen seng, faktisk fra han var 2 dage gammel har han ligget ved siden af mig. Det betyder at min kæreste og jeg ikke har sovet i samme seng siden Villads blev født.. Og det tærer selvfølgelig på forholdet oveni den selvstændigheds fase Villads er i lige nu..som godt nok er udfordrende.

Om 14 dage skal han til at sove i sin egen seng..det er selvfølgelig mig der har skubbet processen. Min kæreste har taget kampen en gang med at få ham til at sove i sin egen seng det var for et år siden, men da jeg kom hjem fra turne ( jeg er skuespiller) ødelagde jeg det hele.. Og han endte i den store seng.

Han har ikke sit eget værelse men har en seng inde i vores soveværelse. Jeg læste et sted at det var godt at skabe et miljø for ham, altså en lille hylde med hans bøger ...

Annonce

... feks..og en lille lampe. Gøre det lidt hyggeligt.

Min kæreste siger at han bare skal lære at sove i den seng uden så mange dikkedarer. Nu skal det ikke lyde som en disputs mellem mig og min kæreste om hvem der har ret. Jeg har bare brug for et råd om hvordan man gør det bedste for Villads i denne her situation, fordi han er jo meget bevidst nu..

Dybest set handler det nok mere om mig og om at jeg har svært ved at give slip fordi jeg faktisk synes det er mega hyggeligt at han ligger ved siden af mig om natten.

Hvordan griber vi forandringen an?

Og så et lille spm mere.. Virker det med et time out, når han feks kaster rundt med alle tingene eller slår fordi han ikke får sin vilje? Eller hvad skal man ellers gøre for at undgå at blive en eddikesur mor?

Pyha det er en meget udfordrende tid lige nu.

Kærlig hillsen
Villads mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder