Brev:
Sove i egen seng. Hvordan griber vi det an?
15. oktober 2015
Alder:
2 år, 8 mdr.
Sove i egen seng. Hvordan griber vi det an?
Hej Helen
Villads er nu 2 år og 8 mdr.
Han har aldrig sovet i sin egen seng, faktisk fra han var 2 dage gammel har han ligget ved siden af mig. Det betyder at min kæreste og jeg ikke har sovet i samme seng siden Villads blev født.. Og det tærer selvfølgelig på forholdet oveni den selvstændigheds fase Villads er i lige nu..som godt nok er udfordrende.
Om 14 dage skal han til at sove i sin egen seng..det er selvfølgelig mig der har skubbet processen. Min kæreste har taget kampen en gang med at få ham til at sove i sin egen seng det var for et år siden, men da jeg kom hjem fra turne ( jeg er skuespiller) ødelagde jeg det hele.. Og han endte i den store seng.
Han har ikke sit eget værelse men har en seng inde i vores soveværelse. Jeg læste et sted at det var godt at skabe et miljø for ham, altså en lille hylde med hans bøger feks..og en lille lampe. Gøre det lidt hyggeligt.
Min kæreste siger at han bare skal lære at sove i den seng uden så mange dikkedarer. Nu skal det ikke lyde som en disputs mellem mig og min kæreste om hvem der har ret. Jeg har bare brug for et råd om hvordan man gør det bedste for Villads i denne her situation, fordi han er jo meget bevidst nu..
Dybest set handler det nok mere om mig og om at jeg har svært ved at give slip fordi jeg faktisk synes det er mega hyggeligt at han ligger ved siden af mig om natten.
Hvordan griber vi forandringen an?
Og så et lille spm mere.. Virker det med et time out, når han feks kaster rundt med alle tingene eller slår fordi han ikke får sin vilje? Eller hvad skal man ellers gøre for at undgå at blive en eddikesur mor?
Pyha det er en meget udfordrende tid lige nu.
Kærlig hillsen
Villads mor