Brev:
Ofte gråd ved putning
27. september 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Ofte gråd ved putning
Hej Helen.
Min datter græder ofte ved puttetid, og det synes jeg er hårdt - jeg ville ønske, hun ikke skulle falde i søvn på den måde. Hun protesterer over at skulle sove. Jeg gør mit bedste for at have rytme og nu hvor der er lidt rod med luren gør jeg mit bedste for at vurdere det rigtige puttetidspunkt.
Der er samme rytme hver aften. Aftensmad, bad, natmad, børste tænder, i seng og læse 2 historier, og jeg er hos hende mens hun falder i søvn i vores seng. Døren står på klem og vi har en lille lampe tændt, kun med svagt lys. Hun virker ikke bange, vil bare ikke sove. Bliver ved med at råbe "godmorgen, godmorgen". Jeg kan ikke se, hvad jeg ellers kan gøre, andet end det, jeg gør. Jeg prøver at lade hende være lidt, og hvis hun bliver ved, lægge en hånd på hende og lige et par ord for at berolige og lade hende vide at jeg er der.
Men det er da ikke rart at græde sig i søvn :-( Kunne snart godt tænke mig, at hun snart fandt ro ved at skulle i seng. Har du mon noget at sige?
Med venlig hilsen
M