Brev:
Morgenuro
21. september 2015
Alder:
6 mdr.
Morgenuro
Hej Helen.
Min dreng på 6 mdr bliver puttet mellem 19-19:30 da han er dødtræt her, men han sover så uroligt. Vi giver ham en flaske på hans værelse og så bliver han puttet i seng - han skal dog vugges næsten helt i søvn i armene først. Men han ligger altid uroligt og bevæger arme og ben og kan nemt have 5-6 opvågninger mellem 19-22 hvor han får en flaske igen. Han vågner også flere gange om natten. Vi giver ham kun flaske hver 4 time, men han skal som regel lige op i armene lidt, have sutten eller vendes om på siden som han godt kan lide at sove på om natten.
Men hver dag efter kl. 4-5 er han rigtig urolig, græder (er ikk rigtig vågen) men han vågner helt op og er ulykkelig hvis man ikke hjælper ham videre i søvnen. Derfor tager jeg ham som regel op og pakker ham ind i dynen og går og vugger ham i armene til han er stille igen og så kommer han med ind i min seng. Og hvis han vågner går jeg rundt med ham igen. Og så kan han næsten altid sove til kl. 7. Men er det en dårlig vane at jeg går rundt med ham der om morgenen for at få ro på ham? Kunne bare rigtig godt tænke mig at han ligesom blev vænnet til at sove til minimum kl. 6:30.
Nu skifter vi snart over til vintertid. Hvordan tackler man bedst det skift?
Med venlig hilsen
Sao