Morgenuro

21. september 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Morgenuro

Hej Helen.

Min dreng på 6 mdr bliver puttet mellem 19-19:30 da han er dødtræt her, men han sover så uroligt. Vi giver ham en flaske på hans værelse og så bliver han puttet i seng - han skal dog vugges næsten helt i søvn i armene først. Men han ligger altid uroligt og bevæger arme og ben og kan nemt have 5-6 opvågninger mellem 19-22 hvor han får en flaske igen. Han vågner også flere gange om natten. Vi giver ham kun flaske hver 4 time, men han skal som regel lige op i armene lidt, have sutten eller vendes om på siden som han godt kan lide at sove på om natten.

Men hver dag efter kl. 4-5 er han rigtig urolig, græder ...

Annonce

... (er ikk rigtig vågen) men han vågner helt op og er ulykkelig hvis man ikke hjælper ham videre i søvnen. Derfor tager jeg ham som regel op og pakker ham ind i dynen og går og vugger ham i armene til han er stille igen og så kommer han med ind i min seng. Og hvis han vågner går jeg rundt med ham igen. Og så kan han næsten altid sove til kl. 7. Men er det en dårlig vane at jeg går rundt med ham der om morgenen for at få ro på ham? Kunne bare rigtig godt tænke mig at han ligesom blev vænnet til at sove til minimum kl. 6:30.

Nu skifter vi snart over til vintertid. Hvordan tackler man bedst det skift?

Med venlig hilsen

Sao

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder