Brev:
Græder om natten 4,5 måned
17. september 2015
Alder:
4 mdr.
Græder om natten 4,5 måned
Hej Helen,
Så har jeg et spørgsmål igen.
Vores datter er begyndt at spise mere, nu spiser hun omkring 800 ml. på 4 gange i løbet af dagen, vi kan putte hende kl. 19.45 hvor vi kan lægge hende og så falder hun i søvn indenfor få minutter i hendes tremmeseng som står uden side på op af vores seng.
Hun vågner så omkring kl. 23-24 hvor hun spiser 150-200 ml. og kan lægges med det samme igen. Så er hun altså oppe på omkring 900-1000 ml. uden natten.
Førhen har hun kun vågnet for at få mad ved at ligge og øffe lidt.
Nu starter det fra omkring kl. 2.30 så vågner hun og øffer, græder osv. Vi prøver selvfølgelig først med sut og en hånd på maven, den går ikke, så op i armene når hun græder og til sidst gå rundt. Vi giver hende mad og for det meste spiser hun omkring 100 ml. der omkring kl. 3 om natten. Så sover hun måske lige 30-60 min. efter det, og så starter det igen - hvor hun jo selvfølgelig ikke er sulten. Så hun får sut og vi går rundt og må skiftes da ingen af os selvfølgelig har noget overskud der midt om natten. Det varer for det meste et par timer hvor hun vågner og græder hver gang man lægger hende i hendes seng. I sidste ende lykkedes det og så sover hun omkring 1,5 time før hun vågner ved 7 tiden.
Det er ikke en nat vi kan holde ud særlig meget mere. Så mit spørgsmål er, kan vi godt sige at hun ikke får mad i løbet af natten? Altså at hun får mad kl. 23/24 og så først igen kl 4/5 stykker? Og indtil da får hun ikke mad lige meget hvad, men bare masser af nus osv? Vil det give mening? Tænker hun får nok mælk og i løbet af dagen kan hun sagtens gå 4 timer før hun får mad.
Desuden tager vi hende jo op fordi hun begynder at græde, men vil det give mening at lade hende ligge i sengen - OGSÅ selvom hun græder og græder meget og så nusse hende der og give hende sut og vente på det går over, for det gør det vel på et tidspunkt - eller er det børnemishandling ;)? Hvis det er noget man skal gøre et par dage og så vi hun have mere ro om natten og det ikke er noget der er dårligt for hende, så er vi nemlig klar på kampen.
For at fortælle lidt om dagen så sover hun 3 lure som anbefalet og hun sover meget meget sjælendt mere end 30-40 min. Jeg prøver ALT for at få hende til at sove videre - nusning og sut giver ingenting, så vugger jeg og kan have success med at få hende til at falde i søvn igen på den måde, men i det sekund jeg lægger hende er hun vågen igen. Jeg går flere lange ture hver dag i håb om at hun så vil sove længere når hun bliver trillet men også uden success. FOr det meste ender det bare i skrig og skrål at jeg prøver at få hende til at sove videre.
På trods af hun ikke falder i søvn i mine arme men i enten sengen eller vognen, og altså vågner op det samme sted, så sover hun bare ikke videre. Det synes jeg også er hårdt ikke at få et længere break i løbet af dagen. Men natten som den er nu er klart det mest drænende, på trods af vi er 2 som hjælper hinanden meget. Jeg synes jeg har prøvet alle tips til at få hende til at sove videre og intet hjælper, er det noget hun vokser fra og bliver bedre til med tiden?
Mht. mad så får hun MME og har fået lidt smagsprøver på grød, men ikke noget hun virker vildt interesseret i, så vi venter lidt med det.
Jeg glæder mig til at høre fra dig, da dine råd har været rigtig gode indtil videre!!
Venligste hilsner