Nyt søvnmønster?

27. august 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nyt søvnmønster?

Kæreste Helen!

Jeg ville ønske at jeg vidste hvor du boede, så jeg kunne komme og give dig et ordenligt kram. Efter din vejledning ift Asta og hendes søvn problematik ( hyppige opvågninger) samt hun ikke drak mælk nok, har vi fået en pige som drikker næsten mælk nok og en pige som er så nem at putte at man skulle tro det var løgn! Jeg holder næsten vejret hver aften i håb om det forsætter.

Men nu melder et nyt spørgsmål sig. Som sagt er vi kommet skrigeriet og de hyppige opvågninger til livs, men et nyt mønster, som jeg slet ikke forstår viser sig.

Asta følger den døgnrytme du sendte til mig ret regelmæssigt. Hun får flaske mellem 19-20 i sengen, drikker den, vender sig om på siden og sover, helt uden ballade, og hun ser dejlig lettet ud ved synet af sin seng. MEN så går der 30-45 minutter, så vågner hun og er SÅ ked af det. Her bruger vi en time på at trøste og og nusse. Jeg har bemærket at denne opvågning kommer uanset om vi er ved hende konstant eller sidder nede i vores stue. Hun ligger på 1. ...

Annonce

... salen. Så den kommer egentlig uanset hvor befinder os.

Hvad handler det om? For hun er virkelig virkelig træt når vi putter og falder som sagt søvn hurtig. Jeg ved fra din bog den dybe søvn først indtræffer lige omkring det tidspunkt hun vågner, hvilket er årsagen til at jeg har prøvet at blive siddende ved hende for at hjælpe hende over i den dybe søvn så snart hun begyndte at vise uro, det har jeg gjort med håndspålæggelse og vugge hende ( bedrockers) og Schhhh-lyde, men alligevel vågner hun og vi bøvler en times tid for så endeligt at ligge hende. Så får hun drømmeflaske mellem 23-24 og så først igen kl 5. I øvrigt kan hun være svær at få til at sove videre efter flasken kl 5.

Det skal siges at hun vågner ikke pga hun taber sutten- det som om det er uro der vækker der vækker hende. Og tror ikke det ørene, for hun har ingen problemer med at ligge ned ellers.

Har du et fif til hvordan vi undgår denne opvågning?
Og et fif til hvordan jeg holder hende i søvnen der kl 5 om morgen hvor hun får mad.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor