Brev:
Nyt søvnmønster?
27. august 2015
Alder:
7 mdr.
Nyt søvnmønster?
Kæreste Helen!
Jeg ville ønske at jeg vidste hvor du boede, så jeg kunne komme og give dig et ordenligt kram. Efter din vejledning ift Asta og hendes søvn problematik ( hyppige opvågninger) samt hun ikke drak mælk nok, har vi fået en pige som drikker næsten mælk nok og en pige som er så nem at putte at man skulle tro det var løgn! Jeg holder næsten vejret hver aften i håb om det forsætter.
Men nu melder et nyt spørgsmål sig. Som sagt er vi kommet skrigeriet og de hyppige opvågninger til livs, men et nyt mønster, som jeg slet ikke forstår viser sig.
Asta følger den døgnrytme du sendte til mig ret regelmæssigt. Hun får flaske mellem 19-20 i sengen, drikker den, vender sig om på siden og sover, helt uden ballade, og hun ser dejlig lettet ud ved synet af sin seng. MEN så går der 30-45 minutter, så vågner hun og er SÅ ked af det. Her bruger vi en time på at trøste og og nusse. Jeg har bemærket at denne opvågning kommer uanset om vi er ved hende konstant eller sidder nede i vores stue. Hun ligger på 1. salen. Så den kommer egentlig uanset hvor befinder os.
Hvad handler det om? For hun er virkelig virkelig træt når vi putter og falder som sagt søvn hurtig. Jeg ved fra din bog den dybe søvn først indtræffer lige omkring det tidspunkt hun vågner, hvilket er årsagen til at jeg har prøvet at blive siddende ved hende for at hjælpe hende over i den dybe søvn så snart hun begyndte at vise uro, det har jeg gjort med håndspålæggelse og vugge hende ( bedrockers) og Schhhh-lyde, men alligevel vågner hun og vi bøvler en times tid for så endeligt at ligge hende. Så får hun drømmeflaske mellem 23-24 og så først igen kl 5. I øvrigt kan hun være svær at få til at sove videre efter flasken kl 5.
Det skal siges at hun vågner ikke pga hun taber sutten- det som om det er uro der vækker der vækker hende. Og tror ikke det ørene, for hun har ingen problemer med at ligge ned ellers.
Har du et fif til hvordan vi undgår denne opvågning?
Og et fif til hvordan jeg holder hende i søvnen der kl 5 om morgen hvor hun får mad.
Hilsen