Afvænning fra slyngevugge

25. august 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Afvænning fra slyngevugge

Kære Helen

Tak for din brevkasse.

Jeg skriver igen til dig, nu ang min tvillingepige på 7,5 mdr. Jeg er ved at blive vanvittig over at hun skal være i bevægelse for at falde i søvn. Enten skal vi gå med barnevognen på bumpede grusstier/græsplæner (dagslure) eller også skal hun vugges kraftigt i Slyngevuggen til natten medmindre hun er faldet i søvn ved brystet og kan lægges sovende ned i den. Hun kan ikke overgive sig til søvnen uden at blive vugger på en eller anden måde selvom hun hyler af træthed.

Hun bruger ikke sut, hvilket ærgrer mig meget, og en nusseklud siger hende ikke noget. Hun er en varm pige og bliver let svedig, så hun ligger kun i natdragt i vuggen og sover om natten. Hun behøver ikke tæppe over sig. Hun vågner ca 3 gange ...

Annonce

... om natten, får lidt bryst og skal rokkes i Slyngevuggen for at sove. Jeg overvejer at droppe amningen og give flaske i stedet i håb om at opvågningerne bliver færre.

Jeg har forsøgt enkelte gange om dagen at lægge hende i tremmesengen med Brio Rockers under og rokke og rokke. Hun karter rundt, ruller om på maven, prøver at krybe, klynker og hidser sig selv op. Hun forbinder slet ikke sengen med at sove. Det er lykkedes mig 1 gang for nylig, at hun har sovet 1-2 timers lur i sengen, men da havde jeg lagt hende sovende derned. Min sundhedsplejerske mener at tiden er inde til at hun skal sove i tremmeseng pga sikkerheden. Hun har dog ikke så mange konkrete anvisninger på hvordan, så jeg håber du kan hjælpe mig, Helen.

Mange hilsner
Tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder