Søvn om dagen - 6 mdr.

17. august 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Søvn om dagen - 6 mdr.

Hej Helen

Vores datter er den af de her babyer der ofte bare ikke gider sove mere end 30 min :-( Jeg kæmper "kun" for at middagsluren skal blive længere end de 30 min, men det kan sagtens tage mig 30-45 min med at vugge hende i vuggen eller på armen så hun kommer videre i søvnen. Når det lykkedes og det gør det 8 ud af 10 gange så sover hun gerne 1.5 -2 timer i alt.

Hun er 6.5 måned gammel, burde det indre ur ikke snart have lært at den lur skal være lang?

Morgenluren er oftest på 30 min, men nogen gange kan jeg bare høre at hun ikke er klar til at stå op og prøver at give hende sutten eller at skifte stilling på hende, nogen gange virker det (sjældent om morgenen) men så kan hun sagtens
sove 1 time eller 1.5.

Middagsluren er på alt fra 30 minutter til 1.5-2 timer, men hun vågner som sagt konsekvent efter 30 min og skal hjælpes videre

Eftermiddagslure 1 til 2 stk på 30 min, afhængig af middagslur.

Nogle dage sover hun kun 4 x 30 min og er helt umulig at hjælpe videre i søvnen. Så er hun sur og tvær hele dagen.

En af lurene (ikke ...

Annonce

... middagslur) sover hun i barnevognen, resten i sin vugge. Nu hvor hun kan sidde i barnevognen så går vi tur så hun kan opleve en masse og når hun er træt så ligges hun ned og så sover hun...... KUN 30 minutter også selvom jeg fortsat går med barnevognen.
Har prøvet at lade hende ligge, men hun falder aldrig selv i søvn igen.

Om natten sover hun fra ca 19.45-20 til 01 hvor hun får flaske og så står hun op ca 5.30. Hun har perioder hvor hun er vågen derimellem men der kan
hun hjælpes til ny stilling, eller beroliges med schhyyyss eller rolig eller evt sutten. Vi putter aldrig bare sutten i munden på hende, det er ret tydeligt om det er den hun efterspørger og det er det ikke særlig tit.

Hun får flaske inden middagslur, inden hun puttes om aftenen, om natten og om morgenen og evt en ekstra i løbet af dagen. Hun puttes altid vågen i sin vugge (fra 5.5 måned) og beroliges med schhyys og rolig til hun sover, hvis hun altså ikke er faldet i dyb søvn af at få en flaske.

Kommer vi nogensinde over at skulle hjælpe hende videre i søvnen?

Med venlig hilsen
Sussi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet