Brev:
Søvn om dagen - 6 mdr.
17. august 2015
Alder:
6 mdr.
Søvn om dagen - 6 mdr.
Hej Helen
Vores datter er den af de her babyer der ofte bare ikke gider sove mere end 30 min :-( Jeg kæmper "kun" for at middagsluren skal blive længere end de 30 min, men det kan sagtens tage mig 30-45 min med at vugge hende i vuggen eller på armen så hun kommer videre i søvnen. Når det lykkedes og det gør det 8 ud af 10 gange så sover hun gerne 1.5 -2 timer i alt.
Hun er 6.5 måned gammel, burde det indre ur ikke snart have lært at den lur skal være lang?
Morgenluren er oftest på 30 min, men nogen gange kan jeg bare høre at hun ikke er klar til at stå op og prøver at give hende sutten eller at skifte stilling på hende, nogen gange virker det (sjældent om morgenen) men så kan hun sagtens
sove 1 time eller 1.5.
Middagsluren er på alt fra 30 minutter til 1.5-2 timer, men hun vågner som sagt konsekvent efter 30 min og skal hjælpes videre
Eftermiddagslure 1 til 2 stk på 30 min, afhængig af middagslur.
Nogle dage sover hun kun 4 x 30 min og er helt umulig at hjælpe videre i søvnen. Så er hun sur og tvær hele dagen.
En af lurene (ikke middagslur) sover hun i barnevognen, resten i sin vugge. Nu hvor hun kan sidde i barnevognen så går vi tur så hun kan opleve en masse og når hun er træt så ligges hun ned og så sover hun...... KUN 30 minutter også selvom jeg fortsat går med barnevognen.
Har prøvet at lade hende ligge, men hun falder aldrig selv i søvn igen.
Om natten sover hun fra ca 19.45-20 til 01 hvor hun får flaske og så står hun op ca 5.30. Hun har perioder hvor hun er vågen derimellem men der kan
hun hjælpes til ny stilling, eller beroliges med schhyyyss eller rolig eller evt sutten. Vi putter aldrig bare sutten i munden på hende, det er ret tydeligt om det er den hun efterspørger og det er det ikke særlig tit.
Hun får flaske inden middagslur, inden hun puttes om aftenen, om natten og om morgenen og evt en ekstra i løbet af dagen. Hun puttes altid vågen i sin vugge (fra 5.5 måned) og beroliges med schhyys og rolig til hun sover, hvis hun altså ikke er faldet i dyb søvn af at få en flaske.
Kommer vi nogensinde over at skulle hjælpe hende videre i søvnen?
Med venlig hilsen
Sussi