Brev:
Putning af urolig dreng
17. august 2015
Alder:
7 mdr.
Putning af urolig dreng
Hej Helen.
Jeg håber du kan hjælpe mig igen.
Vores dreng vil/kan ikke falde i søvn af sig selv, hverken om dagen eller aftenen.
Han har været ammebarn indtil for ca. to uger siden. Og han er blevet ammet om aftenen, hvor han blev træt, og næsten faldt i søvn ved brystet, hvorefter jeg har kunne lægge ham i hans seng, og her faldt han i søvn.
Men efter han er begyndt at får flaske, er det sjældent han falder så langt hen at vi bare kan lægge ham i hans seng, og de gange hvor vi prøver, vågner han helt op, lige så snart han bliver lagt i sengen. Han bliver meget urolig, og spjætter med arme og ben, men han kan ligge i sengen lang tid før han begynder at græde. Vi kan ikke få ham til at falde i søvn i sengen. Og det eneste der hjælper ham til at falde i søvn, er når vi tager ham op, og så går rundt med ham. Her falder han i søvn, og så kan vi lægge ham i sengen. - nogle gange lykkes det, andre gange vågner han op, og så starter det hele forfra.
Om dagen skal han ligeledes vugges i søvn i hans barnevogn.
Hvordan hjælper vi ham med at falde til ro, og falde i søvn af sig selv?
(Han bruger ikke sut)
Venlig hilsen
Julie