Brev:
8 mdr. - putning
15. august 2015
Alder:
8 mdr.
8 mdr. - putning
Hej Helen
Så har jeg brug for din hjælp igen vedr. Lille F.
Hendes udvikling de sidste par måneder har været med fuld fart fremad, så der er ikke meget tid til hvil.
Hun er ca. her i sin udvikling:
- Sover 2 gode lure om dagen i sin barnevogn, sover igennem om natten fra 20-07:30 (uden sut, dvs. vi er ikke inde hos hende i løbet af natten), kravler rundt, står op af alting.
Rent mad mæssigt er hun på "Mor og Far" mad i det al slags mos hurtigt blev kedeligt. Hun spiser rigtig flot selv, og har et flot pincetgreb. Hun drikker fint af kop, og kan også godt selv styre en gaffel, hvis man ligger den foran hende med mad på.
Så de sidste 2 måneder, har været fuld af sjov. Men den lille krop pisker jo rundt hele tiden, og så er det SVÆRT at falde til ro om aftenen :(
Tidligere er hun nærmest faldet i søvn i sin godnatflaske, og vi har lagt hende uden problemer - det løb er kørt.
Hun er stadigvæk vågen når vi ligger hende, og hun bliver ved med at sætte sig op og griner over hele ansigtet.
Vores aftener ser ca. sådan ud:
18:00 - spiser aftensmad, tager ca. 3 kvarter.
18:45 - kommer i bad, hvilket tager ca. 30 min - vi elsker vand :)
19:30 - får godnatflasken på eget værelse.
Hun er træt når, vi når til 19:30, så jeg er ikke i tvivl om, at putningen skal starte her.
Hvis jeg synger for hende, så tror hun at vi skal lege - vi synger meget i løb af dagen, og danser rundt. Så godnatsangen er ikke en mulighed :)
Jeg putter hende, siger godnat, og går så ud af værelset.
Så kommer legen "sæt mig op - mor kommer ind og ligger mig - jeg griner af hende - mor går ud igen" og den kører så indtil jeg får nok.
Så stiller jeg mig ved siden af sengen, og ligger mine hænder på hende, så falder hun efterhånden til ro - og ca. 5-10 minutter efter er der sagt godnat.
Hun er altså ikke ked af det, eller hysterisk - men derimod glad :)
Jeg synes ikke legen med at gå ind og ud virker.
Jeg har også prøvet, at blive på værelset, så hun kan se mig, det virker heller ikke.
Jeg skal stå med mine hænder på hende, så overgiver hun sig. Men er det bare løsningen nu? Eller har du et andet forslag?
Glade hilsner
Lille F's Mor