8 mdr. - putning

15. august 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 mdr. - putning

Hej Helen

Så har jeg brug for din hjælp igen vedr. Lille F.
Hendes udvikling de sidste par måneder har været med fuld fart fremad, så der er ikke meget tid til hvil.

Hun er ca. her i sin udvikling:
- Sover 2 gode lure om dagen i sin barnevogn, sover igennem om natten fra 20-07:30 (uden sut, dvs. vi er ikke inde hos hende i løbet af natten), kravler rundt, står op af alting.

Rent mad mæssigt er hun på "Mor og Far" mad i det al slags mos hurtigt blev kedeligt. Hun spiser rigtig flot selv, og har et flot pincetgreb. Hun drikker fint af kop, og kan også godt selv styre en gaffel, hvis man ligger den foran hende med mad på.

Så de sidste 2 måneder, har været fuld af sjov. Men den lille krop pisker jo rundt hele tiden, og så er det SVÆRT at falde til ro om aftenen :(

Tidligere er hun nærmest faldet i søvn i sin godnatflaske, og vi har lagt hende uden problemer - det løb er kørt.
Hun er stadigvæk vågen når vi ligger hende, og hun bliver ved med at sætte sig op og griner over hele ansigtet.

Vores aftener ser ca. sådan ud:
18:00 - spiser aftensmad, tager ...

Annonce

... ca. 3 kvarter.
18:45 - kommer i bad, hvilket tager ca. 30 min - vi elsker vand :)
19:30 - får godnatflasken på eget værelse.

Hun er træt når, vi når til 19:30, så jeg er ikke i tvivl om, at putningen skal starte her.
Hvis jeg synger for hende, så tror hun at vi skal lege - vi synger meget i løb af dagen, og danser rundt. Så godnatsangen er ikke en mulighed :)

Jeg putter hende, siger godnat, og går så ud af værelset.
Så kommer legen "sæt mig op - mor kommer ind og ligger mig - jeg griner af hende - mor går ud igen" og den kører så indtil jeg får nok.
Så stiller jeg mig ved siden af sengen, og ligger mine hænder på hende, så falder hun efterhånden til ro - og ca. 5-10 minutter efter er der sagt godnat.
Hun er altså ikke ked af det, eller hysterisk - men derimod glad :)

Jeg synes ikke legen med at gå ind og ud virker.

Jeg har også prøvet, at blive på værelset, så hun kan se mig, det virker heller ikke.

Jeg skal stå med mine hænder på hende, så overgiver hun sig. Men er det bare løsningen nu? Eller har du et andet forslag?

Glade hilsner
Lille F's Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder