Brev:
Dårlig søvn om dagen - 7 mdr.
15. august 2015
Alder:
7 mdr.
Dårlig søvn om dagen - 7 mdr.
Kære Helen,
så skriver jeg igen igen. Skriver atter angående vores søns lure.
Det har længe gået rigtig godt og jeg har ladet ham sove en lang lur om formiddagen, som du har anbefalet mig og hans middagslur er så knap så lang, men han virker til at trives med det.
Nu er det så, som om vi natten over har fået en anden søn. Pludselig vil han ikke sove sine lure om dagen. Han er træt, bliver ammet, puttet og falder gerne i søvn, MEN så vågner han efter 5-10 min. og græder og jeg kan simpelthen ikke få ham videre i søvnen. Kun hvis jeg går en tur, tager han gerne en lur efter at have siddet og kigget rundt. Er begyndt at bruge klapvognen eller sætte ham op i barnevognen, da han ikke længere bare gider ligge ned. Han vil helt klart være med. Disse korte lure i vognen (sover måske 40min.-1time på en god dag) eller slet ingen lure gør ham selvfølgelig pirrelig, og jeg kan tydeligt mærke han mangler søvn for hans overskud er meget lille.
Kan godt se han motorisk er i stor udvikling. Han ruller fra ryg til mave og tilbage igen samt sidder rigtig flot. Han kommer også mere og mere op på alle fire og rokker nærmest frem og tilbage, men kommer endnu ikke fremad. Dog baglæns :) Lige pludselig kravler han nok.
Tænker måske hans dårlige søvn om dagen kan skyldes hans motoriske udvikling samt får flere og flere indtryk. Heldigvis sover han stadigvæk godt om natten. Han kan smågræder/pive lidt i søvne, men ikke noget han vågner af. Af og til har han stadigvæk disse bratte opvågninger med kraftig gråd, som jeg har skrevet til dig om tidligere.
Har nok bare brug for at høre lidt af dine tanker om ovenstående. Synes det er svært at håndtere han sådan ændrer sig og jeg føler mig magtesløs. Min selvtillid som ny mor er ikke altid lige stor og bliver så nervøs for om jeg gør noget forkert. Især hvad angår søvnen. Jeg bliver selv påvirket/udmattet af han ikke sove så meget om dagen. Ikke det han ikke sover særlig meget, men det han bliver så pirrelig/ked af det, så føler nærmest dagen kun går med at "jage" søvn.
Igen, mange tak for hjælpen. Den er meget værdsat.