Hvordan stopper vi bedst flasken?

12. august 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvordan stopper vi bedst flasken?

Hej Helen.

Først vil jeg sige tusind tak for nogle meget brugbare råd.

Søvnen går meget bedre herhjemme. Min datters dag ser ca. sådan her ud:

vågner kl 6, får morgenmad 6.30, lidt brød og frugt kl 9, frokost kl 10.30, puttes kl 11, vågner kl. 13-14, får gerne rugbrød her (hun spiser næsten en rundom), lidt frugt og eller skorpe ca. Kl 16, aftensmad 17.30, bad kl 18, aftengrød 18.30 (nogle gange vil hun ikke og andre gange spiser hun, det er meget forskelligt og som regel afhængigt af hvor meget aftensmad hun har spist) bliver puttet kl 19, får flaske MME 200 ml (også her meget forskelligt hvor meget hun drikker) falder gerne i søvn lige efter.

Nogle gange har hun stadig en del opvågninger, men for det meste kan vi holde det på omkring 2-3. Hun vågner så på et tidspunkt i løbet af sen aften/nat og bliver mere og mere ked til hun får en flaske, men efter flasken går der ik mere end ca. 30 min. Og så bliver hun ved med at vågne ca. Hver 15. minut indtil vi tager hende ind i vores seng og så sover hun videre der.

Vores datter er lige blevet 1 år og startet i vuggestue sidste uge ( det går over alt forventning. Hun er så glad for at komme afsted og vi har endnu ik ...

Annonce

... fået noget reaktion på det) (måske det kommer senere, når hun opdager, at det bliver hverdag) hun er meget tillidsfuld og elsker opmærksomhed og alle der gider at snakke med hende.

Men mit spørgsmål er vedr. flaske. Hvordan stopper vi bedst? Skal vi starte med at tage den om aftenen fra hende, den hun får når hun bliver lagt og så stadig give hende den sen aften/nat? Og i hvor lang tid? Hun bliver meget ked og er helt utrøstelig når hun vågner om natten og vi prøver at trække den flaske. Vi tror ikke hun som sådan er sulten, for hun drikker ikke meget og hun burde vel også kunne sove nu en hel nat uden flaske? Men vi ved virkelig ikke hvordan vi skal få stoppet den flaske.

Er det ok at stoppe og tilbyde hende vand og bare blive ved med at trøste hende til hun overgiver sig og falder i søvn igen? Og er det så helt slut eller må vi stadig gerne en gang imellem give hende flaske, hvis hun bliver ved med at græde. Eller vil det være for rodet for hende at forstår at nogle gange får hun en og andre gange ikke?

Egentlig vil jeg bare gerne ha råd om hvordan vi bedst muligt for vores datters skyld stopper med flaskerne.

Håber du forstår mit spørgsmål.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far