Mere mad men urolig søvn

26. juli 2015

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Mere mad men urolig søvn

Kære Helen.

Tusind tak for dit råd! I hele denne uge har jeg kørt efter skemaet med 3 lurer om dagen og det fungerer rigtig godt for mig!

Det er tit hvor vi først kan få hende til at spise, når hun er faldet i søvn, men så spiser hun tilgengæld også godt så vi er næsten oppe på den anbefalede mængde nu, hvilket er så dejligt.

Dog er der et men.. hun får en flaske omkring kl 24 for det meste i søvne og hun spiser godt, de sidste par dage omkring 150 ml og sover videre. Men hun tager ikke et langt træk, så vågner hun allerede mlm kl 3-4 igen og får mad og er urolig derfra og resten af natten går med at vugge hende til hun ...

Annonce

... sover og så vågner hun igen måske 30-45 min efter hun er lagt og tager lang tid at få hende til at falde ned. Hun var ellers begyndt at vågne en enkelt gang om natten og spise. Det er underligt for hun burde jo være mere mæt nu.. Vi prøver med sut og hænder hos hende osv men hun er ked indtil vi tager hende op og starter putning igen:(

Hvorfor tror du det sker? Kan vi gøre noget?

Og lige et sidespørgsmål - når hun spiser i søvne og sover videre både om dagen og natten får hun jo ikke bøvset sker der noget ved det? Vi skal vel ikke vække hende helt op når hun lige er faldet i søvn for at bøvse?

Tusind tak!

Kærlig hilsen
Nina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.