Brev:
Vågner med kraftig gråd
25. juli 2015
Alder:
7 mdr.
Vågner med kraftig gråd
Hej Helen.
Denne gang et enkelt spørgsmål.
Vores søn bliver puttet til natten og vågner normalt kun, når han skal ammes.
I et par uger nu er han begyndt at vågne med kraftig gråd efter han har sovet nogle timer. Nærmest med et skrig. Tager ham op og trøster og ammer ham gerne lidt efter han er faldet til ro for at trøste lidt ekstra. Nogle gange virker han helt utrøstelig. Har ikke indtryk af det skyldes smerter. ...
...
Det er gerne bare en enkelt gang han vågner sådan og sover ellers roligt resten af natten. Jeg bliver bare så frygtelig forskrækket hver gang, da jeg gerne sover, når han vågner på den måde og synes det er så synd for ham. Det er nærmest på det samme klokkeslæt hver aften.
Kan det være mareridt som du nævner i din bog om søvn og vokser han i så fald fra det? Kan vi gøre noget for det ikke sker?
Igen, mange tak for hjælpen.