Vågner med kraftig gråd

25. juli 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vågner med kraftig gråd

Hej Helen.

Denne gang et enkelt spørgsmål.

Vores søn bliver puttet til natten og vågner normalt kun, når han skal ammes.
I et par uger nu er han begyndt at vågne med kraftig gråd efter han har sovet nogle timer. Nærmest med et skrig. Tager ham op og trøster og ammer ham gerne lidt efter han er faldet til ro for at trøste lidt ekstra. Nogle gange virker han helt utrøstelig. Har ikke indtryk af det skyldes smerter. ...

Annonce

...

Det er gerne bare en enkelt gang han vågner sådan og sover ellers roligt resten af natten. Jeg bliver bare så frygtelig forskrækket hver gang, da jeg gerne sover, når han vågner på den måde og synes det er så synd for ham. Det er nærmest på det samme klokkeslæt hver aften.

Kan det være mareridt som du nævner i din bog om søvn og vokser han i så fald fra det? Kan vi gøre noget for det ikke sker?

Igen, mange tak for hjælpen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.