Brev:
Putning - 2 år, 2 mdr.
23. juli 2015
Alder:
2 år, 2 mdr.
Putning - 2 år, 2 mdr.
Hej Helen.
Mere om putning :-0
Min datter på 2,2 år falder stadig sent i søvn. Her i ferien tager det 1 time at putte. Så sover hun kl. 22 eller senere. Vækkeur kl. 7.15 og lur 1-1,5 time samme tid.
Så tænkte jeg (før sov hun også sent men nok lidt før) ok hun kan først sove kl. 22 og ventede med at putte hende der - som du har rådet til før jf det indre ur. Det gik godt i 2 dage og jeg gik bare i seng samtidig. Hun sover stadig med mig i sengen. Men på 3. dag skreg hun i over en time - ikke protest som de andre gange - men overtræt. Ok tænkte jeg, jeg må rykke det lidt tilbage. Men det tager stadig en time. Jeg er ved at blive vanvittig. Hun karter rundt, hopper, beder om vand, vil ud af sengen, siger godmorgen, niver, hiver i håret og bider. (Mere herom i næste brev). Jeg prøver nu med 21.30 men er lige vidt. Hjælp…
Vi har været 5 dage i campinghytte, 3 dage hjemme og nu i et sommerhus hun kender, vi har været her en uge. Laver ikke for mange overstimulerende ting og har ikke gæster..men laver lidt så der også sker lidt (jf signalstærk sensitiv). Hvad tænker du?
PS har spurgt hende om hun er bange? Hertil svarede hun ja. Hun svarede ja til mørket / ikke dyrene, sommerhuset mm. Det er ikke helt mørkt i soveværelset og jeg bliver ved hende hele tiden. Hun ville ikke have en lille lampe derind. Ved ikke om det passer det er det, hun vægrer sig imod men det har jo altid taget land tid at putte og sent, synes bare det er ekstra slemt lige nu!!
Med venlig hilsen
M.