Putning - 2 år, 2 mdr.

23. juli 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Putning - 2 år, 2 mdr.

Hej Helen.

Mere om putning :-0

Min datter på 2,2 år falder stadig sent i søvn. Her i ferien tager det 1 time at putte. Så sover hun kl. 22 eller senere. Vækkeur kl. 7.15 og lur 1-1,5 time samme tid.

Så tænkte jeg (før sov hun også sent men nok lidt før) ok hun kan først sove kl. 22 og ventede med at putte hende der - som du har rådet til før jf det indre ur. Det gik godt i 2 dage og jeg gik bare i seng samtidig. Hun sover stadig med mig i sengen. Men på 3. dag skreg hun i over en time - ikke protest som de andre gange - men overtræt. Ok tænkte jeg, jeg må rykke det lidt tilbage. Men det tager stadig en time. Jeg er ved at blive vanvittig. Hun karter rundt, hopper, beder om vand, vil ud af sengen, siger godmorgen, niver, hiver i ...

Annonce

... håret og bider. (Mere herom i næste brev). Jeg prøver nu med 21.30 men er lige vidt. Hjælp…

Vi har været 5 dage i campinghytte, 3 dage hjemme og nu i et sommerhus hun kender, vi har været her en uge. Laver ikke for mange overstimulerende ting og har ikke gæster..men laver lidt så der også sker lidt (jf signalstærk sensitiv). Hvad tænker du?

PS har spurgt hende om hun er bange? Hertil svarede hun ja. Hun svarede ja til mørket / ikke dyrene, sommerhuset mm. Det er ikke helt mørkt i soveværelset og jeg bliver ved hende hele tiden. Hun ville ikke have en lille lampe derind. Ved ikke om det passer det er det, hun vægrer sig imod men det har jo altid taget land tid at putte og sent, synes bare det er ekstra slemt lige nu!!

Med venlig hilsen
M.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor