Vågner efter putning

23. juli 2015

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vågner efter putning

Hej Helen.

Jeg er nu begyndt at kunne "putte" min dreng i seng om aften. Eller dvs. at han bliver vugget i søvn i arme og så ligger vi ham i hans seng når han er faldet i søvn. Men han vågner ofte 4-5 gange hvor vi bliver nødt til at tage ham op og vugge ham i søvn igen, før vi kan ligge ham i seng igen. Han skriger i sengen og hverken en hånd, sang eller lign hjælper. Han han vågne efter 10, 20, 30 min eller længere, så man kan aldrig stole helt på at han sover. Er det normalt med så mange opvågninger og ...

Annonce

... er der noget vi kan gøre?

Jeg ville gerne kunne putte ham i hans seng mens han er vågen eller tæt på at sove og selv kan falde i søvn i sengen. Men det har simpelthen været umuligt, han skriger i vildenssky og er dybt ulykkelig hvis han bliver lagt fra sig uden at være faldet helt i søvn. Han er nu 4 mdr, hvornår vil du anbefale at vi virkelig skal sætte ind på at han selv skal falde i søvn i sin seng? Hvor vi selvfølgelig er hos ham til han sover, men ikke skal vugges i søvn i vores arme.

Venlig hilsen
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder