22 måneder og stadig brug for to lure

22. juli 2015

Kategori:
Alder:
22 mdr.

22 måneder og stadig brug for to lure

Kære Helen.

Tak for din altid gode brevkasse. Jeg brænder inde med et spørgsmål, som jeg håber du kan svare på.

Jeg har en fantastisk søn på 22 mrd. Som på alle måder har fart på sin udvikling lige nu. Motorisk er han godt med, og han udvikler sig meget sprogligt lige nu, der kommer flere og flere ord og sætninger og det er så sjovt at følge med i. Han spiser og sover dejligt så vi har intet at klage over.

Det eneste der undrer mig mig er hans søvnmønster om dagen. I vuggestuen har han længe sovet en lur om middagen hvor han sover mellem 1 1/2 til 2 timer og så kommer i seng ved 20 tiden og sover til kl 6 dagen efter uden eller kun med ganske få opvågninger.

Men i weekenden og nu i ferien tager han gerne stadig 2 lure. Han vågner mellem 6-6.30 og ...

Annonce

... er helt færdig kl 10 hvor han sover en time, og så igen en times tiden ved 15 tiden. Han kommer stadig i seng kl 20 og sover fint om natten. Vi kan altså ikke mærke den store forskel.

De dage hvor vi skal noget som kræver at han kun sover en lur, kan vi godt det, men det kræver en del underholdning og en meget træt og småsur dreng. Ofte ender det med at han kun sover en times tid og egentligt er træt resten af dagen. Alle vi kender med børn på hans alder sover kun en lur om dagen både hverdag og weekend.

Så mit spørgsmål er egentligt om vi bare skal lade om følge denne rutine, eller om vi aktivt skal få ham ned på en lur også i weekenden?

Det skal siges at min søn altid har haft et godt sovehjerte og var længe om at gå fra 3 lure til 2

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.