Brev:
22 måneder og stadig brug for to lure
22. juli 2015
Alder:
22 mdr.
22 måneder og stadig brug for to lure
Kære Helen.
Tak for din altid gode brevkasse. Jeg brænder inde med et spørgsmål, som jeg håber du kan svare på.
Jeg har en fantastisk søn på 22 mrd. Som på alle måder har fart på sin udvikling lige nu. Motorisk er han godt med, og han udvikler sig meget sprogligt lige nu, der kommer flere og flere ord og sætninger og det er så sjovt at følge med i. Han spiser og sover dejligt så vi har intet at klage over.
Det eneste der undrer mig mig er hans søvnmønster om dagen. I vuggestuen har han længe sovet en lur om middagen hvor han sover mellem 1 1/2 til 2 timer og så kommer i seng ved 20 tiden og sover til kl 6 dagen efter uden eller kun med ganske få opvågninger.
Men i weekenden og nu i ferien tager han gerne stadig 2 lure. Han vågner mellem 6-6.30 og er helt færdig kl 10 hvor han sover en time, og så igen en times tiden ved 15 tiden. Han kommer stadig i seng kl 20 og sover fint om natten. Vi kan altså ikke mærke den store forskel.
De dage hvor vi skal noget som kræver at han kun sover en lur, kan vi godt det, men det kræver en del underholdning og en meget træt og småsur dreng. Ofte ender det med at han kun sover en times tid og egentligt er træt resten af dagen. Alle vi kender med børn på hans alder sover kun en lur om dagen både hverdag og weekend.
Så mit spørgsmål er egentligt om vi bare skal lade om følge denne rutine, eller om vi aktivt skal få ham ned på en lur også i weekenden?
Det skal siges at min søn altid har haft et godt sovehjerte og var længe om at gå fra 3 lure til 2
På forhånd tak