Fortsat dårlig søvnrytme

22. juli 2015

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Fortsat dårlig søvnrytme

Kære Helen.

Håber du har en god sommer :)

Tak for dit svar i sidste måned. Jeg håber det er ok jeg skriver til dig igen, da min søn fortsat sover utrolig dårligt og vi er blevet lidt modløse. Det fylder desværre alt for meget hos os og vi har svært ved at tænke på andet end søvn og nyde den sidste måned på barsel.

Han vågner fortsat min. 1 x i timen.

Siden sidst har jeg, som anbefalet, skåret ned i antal amninger og ammer nu kun inden sovetid, som en del af putteritualet, samt tidlig morgen omkring 04-05.
Det gik heldigvis godt og uden de store problemer.

Vi har igen forsøgt, at han sover i egen seng tilsluttet min, men uden bedring. Nu sover jeg igen inde på hans værelse, men han vågner fortsat et utal af gange.

Han er fortsat ...

Annonce

... god til selv at falde i søvn i egen seng om aftenen - men efter kl.21/22 vågner han meget ofte ked af det og skal lægges ned,- og eller have sutten.
Jeg synes, det begynder at gå ud over dagligdagen. Han er træt fra han vågner til han går i seng. Vi har altid forsøgt at holde samme rutiner hver dag mhp. sovetider og måltider men dette synes umuligt nu gr. hans træthed. Det føles lidt som en ond cirkel vi ikke kan knække.

Er det virkelig ok, at han ikke én nat har sovet mere end max 2 t i træk i 5 måneder nu? Og hvor lang tid endnu skal det accepteres?

Har du flere råd til hvad vi kan gøre? Vi er villige til ALT!!

Til info starter min søn i vuggestuen midt i august og jeg starter arbejde slut august.

På forhånd tak

En fortsat træt familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte