Brev:
Fortsat dårlig søvnrytme
22. juli 2015
Alder:
11 mdr.
Fortsat dårlig søvnrytme
Kære Helen.
Håber du har en god sommer :)
Tak for dit svar i sidste måned. Jeg håber det er ok jeg skriver til dig igen, da min søn fortsat sover utrolig dårligt og vi er blevet lidt modløse. Det fylder desværre alt for meget hos os og vi har svært ved at tænke på andet end søvn og nyde den sidste måned på barsel.
Han vågner fortsat min. 1 x i timen.
Siden sidst har jeg, som anbefalet, skåret ned i antal amninger og ammer nu kun inden sovetid, som en del af putteritualet, samt tidlig morgen omkring 04-05.
Det gik heldigvis godt og uden de store problemer.
Vi har igen forsøgt, at han sover i egen seng tilsluttet min, men uden bedring. Nu sover jeg igen inde på hans værelse, men han vågner fortsat et utal af gange.
Han er fortsat god til selv at falde i søvn i egen seng om aftenen - men efter kl.21/22 vågner han meget ofte ked af det og skal lægges ned,- og eller have sutten.
Jeg synes, det begynder at gå ud over dagligdagen. Han er træt fra han vågner til han går i seng. Vi har altid forsøgt at holde samme rutiner hver dag mhp. sovetider og måltider men dette synes umuligt nu gr. hans træthed. Det føles lidt som en ond cirkel vi ikke kan knække.
Er det virkelig ok, at han ikke én nat har sovet mere end max 2 t i træk i 5 måneder nu? Og hvor lang tid endnu skal det accepteres?
Har du flere råd til hvad vi kan gøre? Vi er villige til ALT!!
Til info starter min søn i vuggestuen midt i august og jeg starter arbejde slut august.
På forhånd tak
En fortsat træt familie