Vugges i søvn, mange opvågninger

19. juli 2015

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Vugges i søvn, mange opvågninger

Kære Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min søns sovevaner, og desværre døjer vi stadig med virkelig dårlige nætter. Jeg håber du vil dele dine tanker omkring hvor vi evt. kan sætte ind!

Det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har sovet igennem i sit første leveår, og vi er bare så trætte!

Det skal siges at min søn trives, vejer, måler og udvikler sig som han skal! Han har virkelig meget krudt i kroppen og er enormt aktiv! Han var hurtig til at gå og vil bare gerne frem i verden:) Alt i alt en glad dreng, og det er vi selvfølgelig lykkelige for!
Han bliver for øvrigt selvvalgt passet hjemme:)

Han får stadig 2 lure om dagen på sammenlagt ca 3 timer. Har forsøgt at trække den og nøjes med en enkelt lur om dagen, men det giver ingen positiv effekt på natten, nærmest modsat! Jeg forsøger at hans sidste lur ikke går ud over kl 16. han sover i barnevognen på altanen.

MEN.. søvnen om natten er bare stadig skidt! Han har mange opvågninger, typisk mellem 5-8 hver nat. Han vågner og græder! Nogle af gangene kan han nøjes med at få sutten og blive lagt ned igen (han sidder eller står næsten altid op når vi kommer ind til ham). Andre gange ...

Annonce

... bliver vi nødt til at tage ham med ind i vores egen seng, hvor han så kan ligge og rode rundt(vende og dreje sig, sætte sig i kravlestilling eller forsøge at rejse sig op) Det kan tage to timer inden han igen sover! Han græder sjældent inde hos os, men øffer bare lidt..

Han står op omkring kl.6 - 6.30 og sover omkring 20-20.30 , hvilket også får mig til at overveje om han får en lang nok nattesøvn? Burde den ikke være minimum 11 timer?

Derudover er han kommet ind i en periode hvor han igen vil vugges i søvn om aftenen! Han kan puttes på 5 min hvis vi vugger ham i søvn og lægger ham i sin seng bagefter. Eller han kan bruge alle sine kræfter på at blive hidsig og græde voldsomt hvis vi "bare" lægger ham og prøver at få ham til at falde i søvn i egen seng. Hvordan får vi ham vendt fra det vuggeri igen, han er ALT for tung at gå rundt med , og jeg er bange for vi gør det til en dårlig vane hvis vi vugger ham bare fordi det er let.. omvendt orker jeg næsten ikke kampen som kan tage 1 1/2 time og ofte ender med at han kommer med ind i stuen, eller falder i søvn i vores seng og bliver flyttet derefter..

Gode råd tage imod med kyshånd!!

Med venlig hilsen
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien