Brev:
Dagsplan til barn på fem måneder
20. juni 2015
Alder:
4 mdr.
Dagsplan til barn på fem måneder
Hej Kaere Helen.
Tak for en rigtig god brevkasse som vi bruger rigtig meget. Vi har ogsaa dine boeger, og har brugt dem til begge vores boern.
Vi har to drenge. Storebror er 2.5 aar, og lillebror er 4.5 maaned gammel. Lillebror er 65cm og vejer 6.700gram. Han bliver kun ammet. Han er motorisk godt i gang-er en rigtig dejlig dreng, og vi skal starte paa skemad om 15 dage ifoelge laegen.
Min store dreng var lige til bogen, vaagnede klokken 7, sov ved 8 tiden og havde alle sine lure som det skulle vaere. Jeg har nogle problemer med ham nu mht. at sove men det er et andet emne.
Mit problem er at vores lillebror ikke har nogen dagsplan overhovedet. Jeg maa indroemme at jeg ikke kunne vaere saa opmaerksom paa hans rutine pga. storebror der kraevede opmaerksomhed. Saa lillebror fik lov til at sove laengere om morgenen, fik lov til at slat spise slat sove, sov lidt i favn, etc. Det goer det ikke bedre at han generalt vaagner efter 30 minuter, hvilket goer at dagsordenen starter galt fra starten…
Jeg ved at du siger at de skal faa lov til at sove ved bryst med den alder han har. Det goer jeg ogsaa men naar han vaagner efter 20 minuter efter jeg ligger ham, bliver det en amme process der varer hele tiden. Han falder naesten i soevn det oejeblik han kommer til brystet og vaagner naar jeg ligger ham fra mig. Han kan ikke erstattes med sut, det vaagner han af med det samme. Hvis jeg lader ham amme hele tiden, (hvilket betyder at han sover ammende, og soeger efter bryst naar han vaagner ammer videre - sover videre), saa kan jeg faa ham til at sove omkring 2-3 timer. Men det betyder at jeg er noed til at holde paa ham hele tiden eller at jeg er skal ligge med ham, hvilket ikke giver mig tid til at lave noget andet. Jeg synes ogsaa at jeg ammer naesten hele tiden.
Han sover fint nok om natten. (Han passer til bogen, sover ikke foer klokken 8-9) Jeg ammer ham og ligger ham til at sove, saa vaagner han ved 1 tiden og igen ved 4 tiden. Sidst vaagner han omkring 6-tiden hvor han generalt har meget gas og der ammer jeg ham men han vrider og er gnaven indtil klokken 7, hvor jeg igen ammer ham. Der ved 7 tiden vaagner han enten under amningen eller sover videre til 8-9 tiden.
Jeg ville vaere meget glad hvis du kan give mig en dagsplan til om 15 dage, hvor jeg ogsaa skal starte med skemad… og give mig nogle hints om hvad jeg kan goere mht. noget mere orden og dagsplan i hverdagen.
Tak paa forhaand,
Mor D