Brev:
11 mdr og dårlig nattesøvn
19. juni 2015
Alder:
11 mdr.
11 mdr og dårlig nattesøvn
Kære Helen
Vores dejlige dreng bliver snart 11 måneder. Han har aldrig sovet rigtig igennem om natten (6 timer i streg), men vi var været tæt på for nylig !
MEN indenfor de sidste par dage har han virkelig ændret sig. Han virker meget mere bevidst og jeg synes han er blevet noget mere temperamentsfuld. Han har kravlet i ca 1 måned.
Jeg har altid ammet ham liggende i min seng og så lagt ham over i sin egen seng (på vores værelse) og han har 9 ud af 10 gange trillet om på siden og sovet videre. Nu vågner han helt op og er klar til narrestreger eller bliver tosset over at blive lagt. Han spænder som en flitsbue og når jeg tager ham op så klamrer han sig til mig.
Udfordringen er at han måske sover fra 20 til 22, vågner kl. 22 og græder voldsomt. Jeg han godt få ham til ro ved at sidde med ham og ae ham mens han ligger i sengen. Så vågner han igen ved midnat og jeg ammer ham - han virker nu ikke sulten, men jeg er træt! Dernæst kan han vågne ved 2-3 tiden og være svær at få til at sove videre.. i nat var han vågen til kl 4 og vi stod op kl 5.45. Han tager ikke sut, men bruger gerne mit bryst som sut og jeg er ved at være godt træt og skal også snart begynde arbejde!
Er det løsningen at stoppe amningen og så lade far putte ham nogle dage og ligeledes lade far tage ham om natten? Vores dreng er en stor en af slagsen på 12 kg og det går fint i dagplejen, hvor han trives og spiser rugbrød til middag. Han er aldrig sulten om morgenen og har aldrig ville spise grød - måske han ville blive sulten hvis han ikke spiste om natten?
Ser frem til at høre fra dig. God weekend.
Venligst O's mor <3