11 mdr og dårlig nattesøvn

19. juni 2015

Kategori:
Alder:
11 mdr.

11 mdr og dårlig nattesøvn

Kære Helen

Vores dejlige dreng bliver snart 11 måneder. Han har aldrig sovet rigtig igennem om natten (6 timer i streg), men vi var været tæt på for nylig !

MEN indenfor de sidste par dage har han virkelig ændret sig. Han virker meget mere bevidst og jeg synes han er blevet noget mere temperamentsfuld. Han har kravlet i ca 1 måned.

Jeg har altid ammet ham liggende i min seng og så lagt ham over i sin egen seng (på vores værelse) og han har 9 ud af 10 gange trillet om på siden og sovet videre. Nu vågner han helt op og er klar til narrestreger eller bliver tosset over at blive lagt. Han spænder som en flitsbue og når jeg tager ham op så klamrer han sig til mig.

Udfordringen er at han måske sover fra 20 til 22, vågner kl. 22 og græder voldsomt. Jeg han godt få ham til ro ved at sidde med ham ...

Annonce

... og ae ham mens han ligger i sengen. Så vågner han igen ved midnat og jeg ammer ham - han virker nu ikke sulten, men jeg er træt! Dernæst kan han vågne ved 2-3 tiden og være svær at få til at sove videre.. i nat var han vågen til kl 4 og vi stod op kl 5.45. Han tager ikke sut, men bruger gerne mit bryst som sut og jeg er ved at være godt træt og skal også snart begynde arbejde!

Er det løsningen at stoppe amningen og så lade far putte ham nogle dage og ligeledes lade far tage ham om natten? Vores dreng er en stor en af slagsen på 12 kg og det går fint i dagplejen, hvor han trives og spiser rugbrød til middag. Han er aldrig sulten om morgenen og har aldrig ville spise grød - måske han ville blive sulten hvis han ikke spiste om natten?

Ser frem til at høre fra dig. God weekend.

Venligst O's mor <3

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre