Brev:
Baby vil kun sove i favnen
17. juni 2015
Alder:
0 mdr.
Baby vil kun sove i favnen
Kære Helen
Tak for dit forrige svar. Denne gang handler mit brev ikke om min store pige men om min lille pige, som nu er 2 uger gammel.
Hun blev født ved akut kejsersnit da hun sad fast men hun havde det fint og vejede 4830g og var 53 cm lang, så noget af en basse!
Hun har haft en del problemer med vægten og er nu delvis flaskebarn, da jeg tilsyneladende ikke havde mælk nok formentligt pga meget stort blodtab.
Nu har vi jo så en pige på 2 år og en på 2 uger og det kan godt være lidt udfordrende. Det store problem ligger i, at den lille kun vil være i favnen og kun sover gode lure i favnen. Hvis vi lægger hende vågner hun lige så snart hun kommer i let søvn. Så jeg sidder nærmest hele dagen i sofaen og er allerede ved at være lidt træt af det, da jeg føler jeg går glip af meget med min store pige.
Men er det bare sådan det er med en på 2 uger eller hvordan? Jeg mindes ikke det var sådan med den første - som dog ikke ville sove i barnevogn men sov i slyngevuggen vi havde lånt. Kan man begynde at "træne"barnevogn nu eller har de bare brug for nærhed? Jeg kan slet ikke se hvordan det skal hænge sammen med at hente/bringe den store hvis ikke barnevognen hurtigt kommer i brug men man vil jo heller ikke have en skrigende baby liggende dernede.
Jeg håber du har lidt erfaring du kan dele lidt ud af så vi enten kan lave nogle ændringer eller skrue forventningerne ned.
Med venlig hilsen
AL