Putning - 23 mdr.

11. juni 2015

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Putning - 23 mdr.

Kære Helen

Vores store datter på snart to år er efterhånden blevet rigtig dygtig til at sove om natten. Hun har typisk brug for os en gang eller to omkring kl. 23/24 og nogen gange igen omkring kl. 3/4. Men hun finder relativt hurtigt søvnen igen og sover typisk fra kl. 20 til 6/7.

Desværre er vi stadig ufordret omkring putningen. Vi har den sidste måneds tid haft succes med at sidde med hende i vores gyngestol, indtil hun sover. Før det havde vi nogle rigtig dumme sessions, der træk ud, og hun endte med at være 1 1/2 til 2 timer om at falde i søvn.

Derfor begyndte vi at sidde med hende, fordi vi havde oplevelsen af, at hun ellers "vågnede op", når hun kom ned i sengen. Det er som om, hun bliver holdt fast i, at hun skal sove, når hun ligger i armen og bliver vugget let frem og tilbage.
I tremmesengen ...

Annonce

... ligger hun selvsagt mere frit, og så begynder hun at ligge og lege med sine fingre og tælle og synge og stille sig op. Og det er uanset, om vi sidder ved hende og holder på hende, eller om hun får lov at ligge lidt selv.

Men vi vil jo meget gerne tilbage til, at hun falder i søvn selv. Det har hun kunnet tidligere. Så hvad tænker du, vi skal gøre?

De sidste par dage er hun begyndt at efterspørge at komme over i sengen og ligge. Og vi synes jo også, at hun er for stor til at falde i søvn i armen. Samtidig virker det også som en meget tryg og god måde at falde i søvn på, og hun bliver ikke ked af det over at blive lagt over i sengen, når hun først er faldet i søvn.

Vi glæder os meget til at høre, hvad du tænker.

På forhånd tak - også for tidligere rigtig gode råd og brugbart input.

Bedste hilsner
Lina.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år