Brev:
Putning - 23 mdr.
11. juni 2015
Alder:
23 mdr.
Putning - 23 mdr.
Kære Helen
Vores store datter på snart to år er efterhånden blevet rigtig dygtig til at sove om natten. Hun har typisk brug for os en gang eller to omkring kl. 23/24 og nogen gange igen omkring kl. 3/4. Men hun finder relativt hurtigt søvnen igen og sover typisk fra kl. 20 til 6/7.
Desværre er vi stadig ufordret omkring putningen. Vi har den sidste måneds tid haft succes med at sidde med hende i vores gyngestol, indtil hun sover. Før det havde vi nogle rigtig dumme sessions, der træk ud, og hun endte med at være 1 1/2 til 2 timer om at falde i søvn.
Derfor begyndte vi at sidde med hende, fordi vi havde oplevelsen af, at hun ellers "vågnede op", når hun kom ned i sengen. Det er som om, hun bliver holdt fast i, at hun skal sove, når hun ligger i armen og bliver vugget let frem og tilbage.
I tremmesengen ligger hun selvsagt mere frit, og så begynder hun at ligge og lege med sine fingre og tælle og synge og stille sig op. Og det er uanset, om vi sidder ved hende og holder på hende, eller om hun får lov at ligge lidt selv.
Men vi vil jo meget gerne tilbage til, at hun falder i søvn selv. Det har hun kunnet tidligere. Så hvad tænker du, vi skal gøre?
De sidste par dage er hun begyndt at efterspørge at komme over i sengen og ligge. Og vi synes jo også, at hun er for stor til at falde i søvn i armen. Samtidig virker det også som en meget tryg og god måde at falde i søvn på, og hun bliver ikke ked af det over at blive lagt over i sengen, når hun først er faldet i søvn.
Vi glæder os meget til at høre, hvad du tænker.
På forhånd tak - også for tidligere rigtig gode råd og brugbart input.
Bedste hilsner
Lina.