Brev:
Mere søvn - 23 mdr.
9. juni 2015
Alder:
23 mdr.
Mere søvn - 23 mdr.
Kære Helen
Vi har lige i øjeblikket en søvnudfordring med vores datter på knap 2 år.
Lige meget hvornår hun kommer i seng om aftenen er hun begyndt at vågne kl. 5 om morgenen, hvilket gør af dagen bliver alt alt for lang for hende.
Hun er altid normalt blevet puttet kl. 19.30-19.45 om aftenen og sover omkring kl. 20 men her på det sidste sover hun også senere og senere men på trods af det, så står hun stadig op kl. 5.
Hun sover et sted mellem 1,5-2,5 timer til middag mellem tidsrummet kl. 11.30-14.
Vi synes det er alt for lidt og samtidig synes vi heller ikke helt at det fungerer for os som familie. Hun er sur om morgenen og vågner slet ikke glad og tilfreds. 8 timer om natten er for lidt.
Der er mørklægningsgardin i hendes værelse, så lyset burde ikke være et problem.
Vi forsøger at sige hun skal ligge sig ned i hendes seng, da det ikke er morgen endnu, men hun bliver som regel hysterisk. Det kan så gå over og så kan vi måske gå ud og hun kan ligge der 15 min mere inden hun kalder/græder igen og vil op. Hvis vi tager hende ind til os, så sover hun slet ikke mere og bliver bare sur tilsidst.
Hun har intet overskud om morgenen, og det kan jeg mærke, at vi andre heller ikke har fordi hun er sur og ikke glad.
Så vi søger virkelig et godt råd. Håber du kan hjælpe på længere søvn om natten.
Hilsen
De lidt frustrerede forældre