Mere søvn - 23 mdr.

9. juni 2015

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Mere søvn - 23 mdr.

Kære Helen

Vi har lige i øjeblikket en søvnudfordring med vores datter på knap 2 år.

Lige meget hvornår hun kommer i seng om aftenen er hun begyndt at vågne kl. 5 om morgenen, hvilket gør af dagen bliver alt alt for lang for hende.

Hun er altid normalt blevet puttet kl. 19.30-19.45 om aftenen og sover omkring kl. 20 men her på det sidste sover hun også senere og senere men på trods af det, så står hun stadig op kl. 5.

Hun sover et sted mellem 1,5-2,5 timer til middag mellem tidsrummet kl. 11.30-14.

Vi synes det er alt for lidt og samtidig synes vi heller ikke helt at det fungerer for os som familie. Hun er sur om morgenen og vågner slet ikke glad og tilfreds. 8 ...

Annonce

... timer om natten er for lidt.

Der er mørklægningsgardin i hendes værelse, så lyset burde ikke være et problem.

Vi forsøger at sige hun skal ligge sig ned i hendes seng, da det ikke er morgen endnu, men hun bliver som regel hysterisk. Det kan så gå over og så kan vi måske gå ud og hun kan ligge der 15 min mere inden hun kalder/græder igen og vil op. Hvis vi tager hende ind til os, så sover hun slet ikke mere og bliver bare sur tilsidst.

Hun har intet overskud om morgenen, og det kan jeg mærke, at vi andre heller ikke har fordi hun er sur og ikke glad.

Så vi søger virkelig et godt råd. Håber du kan hjælpe på længere søvn om natten.

Hilsen
De lidt frustrerede forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor