Brev:
Sover mindre end gennemsnittet - 8 mdr.
7. juni 2015
Alder:
8 mdr.
Sover mindre end gennemsnittet - 8 mdr.
Kære Helen.
Tak for dine gode råd :)
Min søn sover nu lange stræk om natten, hvilket er skønt og han er også blevet god til at falde i søvn selv. Han sover lige omkring kl. 20.00 hver dag, men han vågner altid kl. 6.30 og er klar til at stå op (hvilket jeg synes er aaalt for tidligt ofte har han en stor ble på dette tidspunkt, så jeg kan ikke bare putte ham videre). Han vågner altid ca. Kl. 05.00 hvor jeg ammer ham og er nødt til at vugge ham lidt med en stofble over hovedet, for at få ham til at overgive sig til søvnen.
Efter vi står op kl. 06.30 bliver han også hurtigt træt igen. Jeg putter ham til formiddagslur ca. Kl. 9-9.30 hvor han sover ca. 40 min. Han er dog stadig træt og jeg prøver at trille barnevognen lidt, så han sover lidt mere. Ikke altid lykkes det. Middagsluren får han ca. Kl 14, men igen vågner han efter 30-40 min og jeg må trille ham igen, men heller ikke her er det altid det lykkes. Han er en glad dreng, men som følge af (tror jeg) den manglende søvn (som er blevet værre de seneste to uger) er han ret pirrelig og humørsvingene. Han virker træt, hvilket man jo godt kan forstå. Han har også fået de to øverste hjønetænder de seneste uger, måske det kan spille ind?!
Jeg bliver bekymret på hans vegne, at han ikke får den søvn han har brug for, men det er måske bare sådan det er lige nu?!
På forhånd tak for dine input :)