Sover mindre end gennemsnittet - 8 mdr.

7. juni 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sover mindre end gennemsnittet - 8 mdr.

Kære Helen.

Tak for dine gode råd :)
Min søn sover nu lange stræk om natten, hvilket er skønt og han er også blevet god til at falde i søvn selv. Han sover lige omkring kl. 20.00 hver dag, men han vågner altid kl. 6.30 og er klar til at stå op (hvilket jeg synes er aaalt for tidligt ofte har han en stor ble på dette tidspunkt, så jeg kan ikke bare putte ham videre). Han vågner altid ca. Kl. 05.00 hvor jeg ammer ham og er nødt til at vugge ham lidt med en stofble over hovedet, for at få ham til at overgive sig til søvnen.

Efter vi står op kl. 06.30 bliver han også hurtigt træt igen. Jeg putter ham til formiddagslur ca. Kl. 9-9.30 hvor han sover ca. 40 min. Han er dog ...

Annonce

... stadig træt og jeg prøver at trille barnevognen lidt, så han sover lidt mere. Ikke altid lykkes det. Middagsluren får han ca. Kl 14, men igen vågner han efter 30-40 min og jeg må trille ham igen, men heller ikke her er det altid det lykkes. Han er en glad dreng, men som følge af (tror jeg) den manglende søvn (som er blevet værre de seneste to uger) er han ret pirrelig og humørsvingene. Han virker træt, hvilket man jo godt kan forstå. Han har også fået de to øverste hjønetænder de seneste uger, måske det kan spille ind?!

Jeg bliver bekymret på hans vegne, at han ikke får den søvn han har brug for, men det er måske bare sådan det er lige nu?!

På forhånd tak for dine input :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin