Søvn og flaske

3. juni 2015

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Søvn og flaske

Hej igen Helen.

Problem. Søn 22 måneder. Altid fået flaske x 2. En til sengetid og en om natten.
Vi har fulgt dit råd og har fortyndet mælken med 50 procent vand. Han får 120 mælk med vand til senge tid og 90-120 om natten også samme blandings forhold.
Har ikke ændret hans vane med at vågne.

Jeg har forsøgt med at give ham en godnatbamse, læse godnat i historie og kun lidt i flasken. Men han tror jeg leger og siger enten op, nej sove og- eller flaske.
Om natten har jeg prøvet med vand kun. Han skriger og skriger.

Jeg har ...

Annonce

... meget svært ved at holde ved. Fordi man bliver så træt når søvnen bliver afbrudt og ja tager den nemme udvej med lidt flaske.
Hvor han falder i søvn med dette samme.

Han har en sjov ide med at hovedpude betræk af og smide alle bamserne på gulvet inden han falder i søvn eller kalder. Er der lidt magtdemonstration i dette???
Min tanke er skal jeg blive ved med samme tilgangsmåde og bare prøve i nogle uger indtil det lykkes.

Eller tage en kold tyrker? Hvad er fordele ulempe ved dette?
Tak for dine altid gode svar.

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder