Brev:
Søvn og flaske
3. juni 2015
Alder:
22 mdr.
Søvn og flaske
Hej igen Helen.
Problem. Søn 22 måneder. Altid fået flaske x 2. En til sengetid og en om natten.
Vi har fulgt dit råd og har fortyndet mælken med 50 procent vand. Han får 120 mælk med vand til senge tid og 90-120 om natten også samme blandings forhold.
Har ikke ændret hans vane med at vågne.
Jeg har forsøgt med at give ham en godnatbamse, læse godnat i historie og kun lidt i flasken. Men han tror jeg leger og siger enten op, nej sove og- eller flaske.
Om natten har jeg prøvet med vand kun. Han skriger og skriger.
Jeg har meget svært ved at holde ved. Fordi man bliver så træt når søvnen bliver afbrudt og ja tager den nemme udvej med lidt flaske.
Hvor han falder i søvn med dette samme.
Han har en sjov ide med at hovedpude betræk af og smide alle bamserne på gulvet inden han falder i søvn eller kalder. Er der lidt magtdemonstration i dette???
Min tanke er skal jeg blive ved med samme tilgangsmåde og bare prøve i nogle uger indtil det lykkes.
Eller tage en kold tyrker? Hvad er fordele ulempe ved dette?
Tak for dine altid gode svar.
Med venlig hilsen
M