Brev:
8 mdr. og sover uroligt
2. juni 2015
Alder:
8 mdr.
8 mdr. og sover uroligt
Hej Helen
Jeg har en datter på 8 måneder nu. Vi kæmper så meget med hendes søvn. Det har vi desværre altid gjort, men lige nu er hun inde i en periode hvor hun vågner om natten (mellem kl. 24-2) grædende og kan ikke falde i søvn igen.
- Til at starte med giver vi sutten, det hjælper ikke....
- Så prøver vi at lave et siddeskift, det hjælper ikke... hun bliver tosset og vrider sig tilbage og græder mere....
- Så tager vi hende op i vores arme, her kan hun ikke finde ro... hun skubber en væk, vil sidde op, vil lægge ned, vil væk.... alt dette grædende.
- Lægger man hende så ned i sengen fordi det virker som om hun hellere vil det, er det heller ikke godt nok, så spjætter hun med benene, græder vildere og denne proces kan tage 1-2 timer før hun finder ro og oftes så er det kun amning der kan få ro på hende igen, og det ender med jeg sover med hende liggende i mine arme resten af natten.
Er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende med ikke at vågne så voldsomt op og falde roligt i søvn igen? Det er synd for hende at hun skal have så dårlige og forstyrret nætter og det er så hårdt og frustrerende for os forældre at gennemleve.
Hendes natte rutine:
Bliver lagt kl 19 (kan ikke holde hende vågen længere)
Hun bliver ammet inden sengetid og Far ligger hende på 5-10 min.
I tidsrummet 19-23 vågner hun oftes rigtig mange gange (2-8 gange) og skal have sut eller hjælp til siddeskift.
Ammes kl 23 ca.
Mellem 24-2 starter natteroderiet og vare alt fra 1 time op imod 2 timer.
Vågner kl 4-5 og vil ammes igen hvor efter hun sover videre til kl 6.
Håber du kan hjælpe!
Med venlig hilsen
Malou