8 mdr. og sover uroligt

2. juni 2015

Kategori:
Alder:
8 mdr.

8 mdr. og sover uroligt

Hej Helen

Jeg har en datter på 8 måneder nu. Vi kæmper så meget med hendes søvn. Det har vi desværre altid gjort, men lige nu er hun inde i en periode hvor hun vågner om natten (mellem kl. 24-2) grædende og kan ikke falde i søvn igen.

- Til at starte med giver vi sutten, det hjælper ikke....

- Så prøver vi at lave et siddeskift, det hjælper ikke... hun bliver tosset og vrider sig tilbage og græder mere....

- Så tager vi hende op i vores arme, her kan hun ikke finde ro... hun skubber en væk, vil sidde op, vil lægge ned, vil væk.... alt dette grædende.

- Lægger man hende så ned i sengen fordi det virker som om hun hellere vil det, er det heller ikke godt nok, så spjætter hun med benene, græder vildere og denne proces kan tage 1-2 timer før hun finder ro og oftes så er det kun amning der kan få ro ...

Annonce

... på hende igen, og det ender med jeg sover med hende liggende i mine arme resten af natten.

Er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende med ikke at vågne så voldsomt op og falde roligt i søvn igen? Det er synd for hende at hun skal have så dårlige og forstyrret nætter og det er så hårdt og frustrerende for os forældre at gennemleve.

Hendes natte rutine:

Bliver lagt kl 19 (kan ikke holde hende vågen længere)
Hun bliver ammet inden sengetid og Far ligger hende på 5-10 min.

I tidsrummet 19-23 vågner hun oftes rigtig mange gange (2-8 gange) og skal have sut eller hjælp til siddeskift.

Ammes kl 23 ca.

Mellem 24-2 starter natteroderiet og vare alt fra 1 time op imod 2 timer.

Vågner kl 4-5 og vil ammes igen hvor efter hun sover videre til kl 6.

Håber du kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Malou

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor