Brev:
Aftengrød? - 11 mdr.
31. maj 2015
Alder:
11 mdr.
Aftengrød? - 11 mdr.
Hej Helen!
Et spørgsmål til aftengrød - hvor længe bliver man ved med at give den?
Min dreng er snart 11 mdr., har sluppet natflaskerne (helt af sig selv efter mit sidste brev, sjovt) og sover for tiden 18.30-5/6 ofte uden at vågne. Nogle gange vil han dog gerne have hjælp til at finde en sut en gang eller to iløbet af natten. En stor lettelse at kunne få lov at sove noget mere sammenhængende.
Næste runde bliver også at få faset godnatflasken ud. Den er vi begge ret glade for, men det er ikke så godt, at han lige nu får den i sengen dvs. efter tandbørstning.
Jeg går og overvejer, om jeg bare skal stoppe helt og give mælk i kop til maden eller om vi skal starte med at give flasken inden godnatlæsning.
Lige nu ser vores eftm./aften sådan her ud:
16.30/16.45 - aftensmad.
Lege
17.45/18 - grød
Tandbørstning, bleskift, nattøj, lege lidt og godnatlæsning.
18.30/18.45 - puttes m. flaske.
Han er møgtræt om aftenen, derfor spiser vi så tidligt. Ellers bliver han meget ulykkelig under måltidet.
Han spiser rigtig meget for tiden til alle måltider.
Det er måske mærkeligt, jeg spørger til grøden, nu hvor han endelig er begyndt at spise den og sove igennem. Jeg synes bare, det er noget af et madprogram vi har der om aftenen og selvom det ikke er lige nu, det skal stoppe, kunne jeg godt bruge et fingerpeg til hvor længe man bliver ved.
Med venlig hilsen
Solomor