Ny døgnrytme - 6 mdr.

22. maj 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ny døgnrytme - 6 mdr.

Hej Helen

Vi har skønne Alma som næsten altid har været god til at sove om natten. Hun sover stadig en en sidevogn seng. I lang tid har vi haft en nogenlunde fast rytme der hed:

06.00 vågen
07.00 grød + flaske
08.00 lur ~ 45 min
10.00 Flaske + lidt sveskegrød
11.00 lur ~ 45-60 min
13.00 Mos + flaske
14.00 lur ~ 45 min
16.00 flaske evt. + lidt sveskegrød
17.00 lur ~ 30 min
18.30 mos/grød
19.30 Godnat
03-04 flaske

Men de sidste 14 dage har der ikke været nogen rytme.. Hun har vågnet allerede 04.30-05 og været frisk. Jeg har givet hende flaske og forsøgt at putte hende igen, men for det meste uden held. Vi har mørklægnings gardiner i soveværelset men alligvel er der ret lyst kl. 04 om morgen.

Mellem lurene hun tager er hun ofte meget pylret. Efter et ...

Annonce

... grød/mos måltid vil hun heller ikke længere have en opfyldnings flaske (jeg presser dog heller ikke på) og sidst på dagen er hun meget træt.

Vi har forsøgt på det seneste at give hende en "drømmeflaske" når vi går i seng, og hun har derefter sovet til kl. 05 (stadig alt for tidligt - hvis du spørg os :) ). Igår blev hun dog meget ked af det da jeg forsøgte at liste drømmeflasken i hende og hun græd i en times tid.
Der er ingen tegn på tænder dog er hun lige begynd at sidde selv..

Vi håber du kan hjælpe med at finde en ny rytme, jeg har læst mig frem til at hun er gammel nok til kun at tage to lure, og i så fald det også er dit råd vil jeg gerne høre hvornår der så er spisetid ind i mellem? Og kan man i overgangen til to lure give en powernap?

Hilsen
Almas trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge