Brev:
Ny døgnrytme - 6 mdr.
22. maj 2015
Alder:
6 mdr.
Ny døgnrytme - 6 mdr.
Hej Helen
Vi har skønne Alma som næsten altid har været god til at sove om natten. Hun sover stadig en en sidevogn seng. I lang tid har vi haft en nogenlunde fast rytme der hed:
06.00 vågen
07.00 grød + flaske
08.00 lur ~ 45 min
10.00 Flaske + lidt sveskegrød
11.00 lur ~ 45-60 min
13.00 Mos + flaske
14.00 lur ~ 45 min
16.00 flaske evt. + lidt sveskegrød
17.00 lur ~ 30 min
18.30 mos/grød
19.30 Godnat
03-04 flaske
Men de sidste 14 dage har der ikke været nogen rytme.. Hun har vågnet allerede 04.30-05 og været frisk. Jeg har givet hende flaske og forsøgt at putte hende igen, men for det meste uden held. Vi har mørklægnings gardiner i soveværelset men alligvel er der ret lyst kl. 04 om morgen.
Mellem lurene hun tager er hun ofte meget pylret. Efter et grød/mos måltid vil hun heller ikke længere have en opfyldnings flaske (jeg presser dog heller ikke på) og sidst på dagen er hun meget træt.
Vi har forsøgt på det seneste at give hende en "drømmeflaske" når vi går i seng, og hun har derefter sovet til kl. 05 (stadig alt for tidligt - hvis du spørg os :) ). Igår blev hun dog meget ked af det da jeg forsøgte at liste drømmeflasken i hende og hun græd i en times tid.
Der er ingen tegn på tænder dog er hun lige begynd at sidde selv..
Vi håber du kan hjælpe med at finde en ny rytme, jeg har læst mig frem til at hun er gammel nok til kun at tage to lure, og i så fald det også er dit råd vil jeg gerne høre hvornår der så er spisetid ind i mellem? Og kan man i overgangen til to lure give en powernap?
Hilsen
Almas trætte forældre