Brev:
Sovevaner + sove i nyt soveværelse
18. maj 2015
Alder:
7 mdr.
Sovevaner + sove i nyt soveværelse
Hej Helen,
Jeg skriver, fordi min datter skal til at flytte til eget værelse meget snart. Vi har altid været enige om, at hun skulle sove alene når hun blev 6 måneder, men så blev hun forkølet + feber og var meget ked af det om natten, fordi hun ikke kunne trække vejret grundet forkølelse, hvilket resulterede i, at hun vågnede flere gange om aften + natten, og derfor besluttede vi for at vente og holde øje med hende.
Derudover er hun nu begyndt at sove på maven, og det er KUN sådan hun falder i søvn, hvilket også gør mig meget meget bekymret. I starten blev hun vendt om, men hun vågner og bliver sur, og kan måske ikke sove igen. Jeg vågner flere gange om natten, hvor jeg ser til hende, og lytter til hendes vejrtrækning, men det kan jeg jo ikke gør på samme måde, hvis hun er i eget soveværelse.
Hun sover stadig i tremmeseng i vores værelse, hun vågner flere gange om natten og græder (engang imellem i søvne) og mange gange falder hun først til ro, når vi kommer ind til hende. Det er som om hun føler sig alene. Dette bekymrer mig selvfølgelig nu, hvor vi planlægger at flytte hendes seng. Jeg skal selvfølgelig også nævne, at det hele startede da vi sænkede tremmesengen for 1,5 uge siden (fordi hun begynder nu at kunne rejse sig selv), og kan nu se mere ud i rummet end før, og måske er det en af grundende til, at hun bliver ked af det (at hun ikke kan se os, eller hun ikke genkender det hun så før).
Jeg tænkte, at de første par nætter blev jeg nødsaget til at sove i hendes soveværelse, så hun langsom føler sig tryg. Men det kan være at den dag jeg ikke sover der mere, gør det værre. Hendes soveværelse er i dag, hvor hun har lejerum, og vi har allerede flyttet puslebordet, så hun lige så stille vænner sig til det. Men da vi tidligere ændrede sengen var hun også i samme rum, og alligevel blev hun ked af det…
Jeg håber selvfølgelig du har gode råd omkring dette så hun ikke bliver trist ☺
Mange hilsner,
C.