Brev:
Skemad, amning og dagsplan
15. maj 2015
Alder:
7 mdr.
Skemad, amning og dagsplan
Kære Helen.
Tusind tak for dit svar.
Lige et uddybende spørgsmål.
Når han nu er begyndt at tage en kort formiddagslur, så er han jo vågen allerede fra kl. 10.00 ca. Frokost er så omkring kl. 11.00, men så er han allerede klar til at sove igen omkring kl. 12.30 og så vil jeg jo komme til at amme ham tæt på frokosten. Hvad tænker du om det? jeg tænker, at der så ikke er plads til så meget mælk?
I øvrigt synes jeg det er svært med hans søvn.
Han sover kun ca. 10 timer om natten, inkl. to amninger og med hans dagslure, kommer han så op på ca. 12,5 time samlet søvn, hvilket jeg tænker ikke er nok. Han er en glad dreng og udvikler sig godt, men jeg er alligevel bekymret for, om han får for lidt søvn. Han er træt omkring kl. 19.00, hvor jeg ammer ham og han bliver puttet ca. 19.30. men ofte tager det en time, hvor han vender og drejer sig, græder, gnider øjne og kan ikke finde ro. Han sover som regel kl. 20.30 - 6.30.
Han har nogle gange haft nogle skrigeture eller vågenperioder om natten, hvor vi så kan få ham til at sove lidt længere, men i snit er det ca. 10. timer om natten.
Hvis han vågner kl. 15.00 fra middagslur, er han jo tidligt træt. Foreslår du at give ham en powernap sen eftermiddag eller skal vi holde ham i gang til han bliver lagt for natten?
Sover han for lidt om dagen eller natten? Skal jeg bare give slip på min bekymring, eller hvad kan vi gøre for at få ham til at sove mere?
På forhånd tak for dine gode råd :)