Skemad, amning og dagsplan

15. maj 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Skemad, amning og dagsplan

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar.

Lige et uddybende spørgsmål.
Når han nu er begyndt at tage en kort formiddagslur, så er han jo vågen allerede fra kl. 10.00 ca. Frokost er så omkring kl. 11.00, men så er han allerede klar til at sove igen omkring kl. 12.30 og så vil jeg jo komme til at amme ham tæt på frokosten. Hvad tænker du om det? jeg tænker, at der så ikke er plads til så meget mælk?

I øvrigt synes jeg det er svært med hans søvn.
Han sover kun ca. 10 timer om natten, inkl. to amninger og med hans dagslure, kommer han så op på ca. 12,5 time samlet søvn, hvilket jeg tænker ikke er nok. Han er en glad dreng og udvikler sig godt, men jeg er alligevel bekymret for, om han får for lidt søvn. Han er træt ...

Annonce

... omkring kl. 19.00, hvor jeg ammer ham og han bliver puttet ca. 19.30. men ofte tager det en time, hvor han vender og drejer sig, græder, gnider øjne og kan ikke finde ro. Han sover som regel kl. 20.30 - 6.30.

Han har nogle gange haft nogle skrigeture eller vågenperioder om natten, hvor vi så kan få ham til at sove lidt længere, men i snit er det ca. 10. timer om natten.

Hvis han vågner kl. 15.00 fra middagslur, er han jo tidligt træt. Foreslår du at give ham en powernap sen eftermiddag eller skal vi holde ham i gang til han bliver lagt for natten?

Sover han for lidt om dagen eller natten? Skal jeg bare give slip på min bekymring, eller hvad kan vi gøre for at få ham til at sove mere?

På forhånd tak for dine gode råd :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika