Brev:
Sove i egen seng på eget værelse!
23. april 2015
Alder:
12 mdr.
Sove i egen seng på eget værelse!
Hej Helen,
Vores søn på et år vil ikke rigtig sove i sit tremmerseng længere. Han sover sammen med os og da han vender og drejer sig meget vågner jeg, det er rigtig svært for mig at falde i søvn bagefter.
Vi putter ham samme tid hver aften ca. 19.30. Måden vi gør det på er at giv ham flaske i vores seng så flyt ham over til tremmesengen. Han sover ikke efter flasken med bliver ved med at kaste sig rundt i vores seng. Så får han lov til at se 3 sange på min mobil, hvor jeg synger med og så falder han lidt til ro og sover typisk efter 15-20 min. Vi flytter ham til tremmersengen. Han vågner altid på et tidspunkt og græder indtil han kommer i vores seng. Han får en flaske og så sover ham men vender og drejer sig på alle mulige måder og vækker os. Til Middag sover han ca. Kl.9 til 10 og eftermiddagen fra 13.30 til 15.00. ...
...
Han starter i vuggestuen d. 4 maj hvor han også skal til 1 års undersøgelse. Grunden til han får det lidt senere er fordi han blev opereret for et par dage siden og måtte ikke stikes inden. (Han skulle have sit testikel ned i pungen)
Ellers føler jeg ikke han er særlig afhængig af mig. Da han blev opereret vil han helst sin far :( Og når jeg går på arbejder bliver han ikke ked af det (bliver passet af bedste forældre inden vs start) så tror ikke det tryghed han mangler. Jeg er selvfølgeligt ked af han ikke rigtig gider mig for tiden, men håber bare det er en fase han er igennem.
Alt det info giver jeg dig så du kan vejlede os i hvornår det bedste tidspunkt det kan være at flytte ham på eget værelse og hvordan vi får ham til at sove igennem i egen seng.
Tak for en god og nyttig brevkasse :)
Mor til en skøn dreng :)