Sove i egen seng på eget værelse!

23. april 2015

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sove i egen seng på eget værelse!

Hej Helen,

Vores søn på et år vil ikke rigtig sove i sit tremmerseng længere. Han sover sammen med os og da han vender og drejer sig meget vågner jeg, det er rigtig svært for mig at falde i søvn bagefter.

Vi putter ham samme tid hver aften ca. 19.30. Måden vi gør det på er at giv ham flaske i vores seng så flyt ham over til tremmesengen. Han sover ikke efter flasken med bliver ved med at kaste sig rundt i vores seng. Så får han lov til at se 3 sange på min mobil, hvor jeg synger med og så falder han lidt til ro og sover typisk efter 15-20 min. Vi flytter ham til tremmersengen. Han vågner altid på et tidspunkt og græder indtil han kommer i vores seng. Han får en flaske og så sover ham men vender og drejer sig på alle mulige måder og vækker os. Til Middag sover han ca. Kl.9 til 10 og eftermiddagen fra 13.30 til 15.00. ...

Annonce

...

Han starter i vuggestuen d. 4 maj hvor han også skal til 1 års undersøgelse. Grunden til han får det lidt senere er fordi han blev opereret for et par dage siden og måtte ikke stikes inden. (Han skulle have sit testikel ned i pungen)

Ellers føler jeg ikke han er særlig afhængig af mig. Da han blev opereret vil han helst sin far :( Og når jeg går på arbejder bliver han ikke ked af det (bliver passet af bedste forældre inden vs start) så tror ikke det tryghed han mangler. Jeg er selvfølgeligt ked af han ikke rigtig gider mig for tiden, men håber bare det er en fase han er igennem.

Alt det info giver jeg dig så du kan vejlede os i hvornår det bedste tidspunkt det kan være at flytte ham på eget værelse og hvordan vi får ham til at sove igennem i egen seng.

Tak for en god og nyttig brevkasse :)

Mor til en skøn dreng :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin