Middags- og nattesøvn

19. april 2015

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Middags- og nattesøvn

Kære Helen

Vores datter er inde i en rigtig god periode. Hun har været syg on/off siden vuggestuestart (juni 2014), og hun har i perioder sovet meget dårligt og haft brug for megen hjælp natten igennem.

De sidste mange dage har hun sover rigtig godt. Vi bar kun været inde hos hende en enkelt gang eller to i løbet af natten, og hun kan endda falde i søvn selv. Både når hun sover til middag, og når hun skal falde i søvn om aftenen.

Vi haft generelt haft en del besvær med søvnen og er derfor virkelig glade for, at det nu lader til at være lykkedes os at finde en god rytme, og at hun efter meget "træning" også kan falde i søvn selv.

Spørgsmålet går nu på, hvordan vi holder balancen?

De sidste ...

Annonce

... par aftner har hun pludselig været op til tre kvarter om at falde i søvn. Imod normalt fem til 15 minutter.

Hun sover typisk fra kl 20 til 07, og til middag sover hun cirka halvanden til to timer (cirka fra 12 til 13.30/14).

Skal vi mon skære ned på middagsluren? Eller betyder det noget, at hun nogen gange sover til 7.20? Har det effekt på resten af dagen?

Vi prøver at holde godt faste i sovetiderne (uanset om det er weekend eller hverdag), men nogen gange virker hun særligt træt - eller vi har travlt om morgenen, og så kan tiden godt skride et kvarters tid.

Vi tænker på, om hun allerede nu (knap to år) skal sove mindre til middag?

Vi glæder os meget til at høre din mening.

Bedste hilsner
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to