Brev:
Middags- og nattesøvn
19. april 2015
Alder:
21 mdr.
Middags- og nattesøvn
Kære Helen
Vores datter er inde i en rigtig god periode. Hun har været syg on/off siden vuggestuestart (juni 2014), og hun har i perioder sovet meget dårligt og haft brug for megen hjælp natten igennem.
De sidste mange dage har hun sover rigtig godt. Vi bar kun været inde hos hende en enkelt gang eller to i løbet af natten, og hun kan endda falde i søvn selv. Både når hun sover til middag, og når hun skal falde i søvn om aftenen.
Vi haft generelt haft en del besvær med søvnen og er derfor virkelig glade for, at det nu lader til at være lykkedes os at finde en god rytme, og at hun efter meget "træning" også kan falde i søvn selv.
Spørgsmålet går nu på, hvordan vi holder balancen?
De sidste par aftner har hun pludselig været op til tre kvarter om at falde i søvn. Imod normalt fem til 15 minutter.
Hun sover typisk fra kl 20 til 07, og til middag sover hun cirka halvanden til to timer (cirka fra 12 til 13.30/14).
Skal vi mon skære ned på middagsluren? Eller betyder det noget, at hun nogen gange sover til 7.20? Har det effekt på resten af dagen?
Vi prøver at holde godt faste i sovetiderne (uanset om det er weekend eller hverdag), men nogen gange virker hun særligt træt - eller vi har travlt om morgenen, og så kan tiden godt skride et kvarters tid.
Vi tænker på, om hun allerede nu (knap to år) skal sove mindre til middag?
Vi glæder os meget til at høre din mening.
Bedste hilsner
Lina