Brev:
Umulig putning - sove i egen seng?
17. april 2015
Alder:
10 mdr.
Umulig putning - sove i egen seng?
Hej igen Helen
Tusind tak for dit brugbare svar. Det går lidt bedre med putningen nu. Vi har sat bunden ned i vores datters seng, så hun får lov at knokle rundt i et kvarters tid før amning, og det virker til, at hun så er mere klar til at blive ammet. Det går ikke helt så smertefrit som tidligere, men nu er vi nede på 30-40 min, hvilket vel er acceptabelt :) Det vigtigste er, at hun ikke er ulykkelig over at skulle ammes! Far har desværre ikke haft succes med putning, da hun lige nu er helt vildt afhængig af at have mig i nærheden konstant - rimelig belastende! ...
...
Mit næste spørgsmål er dog, at hun nu sover virkelig uroligt om natten. Hun er jo tydeligvis i gang med en galopperende separationsfase, og de sidste mange nætter, er hun vågnet, har stillet sig op i sengen og grædende rakt armene i vejret som 'tag mig op, mor!'. Jeg har forsøgt at trøste, synge lidt og lægge hende igen, men seancen gentager sig igen og igen. Til sidst har jeg overgivet mig og lagt hende i sengen hos mig, og der sover hun med ét. Er dette okay, eller er jeg i gang med at skabe en dårlig vane?!
Tak for svar.
Med venlig hilsen
Vildbassens mor