Brev:
Vågner mange gange efter putning
16. april 2015
Alder:
8 mdr.
Vågner mange gange efter putning
Hej Helen.
Tak for dine gode råd. Nu har jeg brug for et nyt.
Vores datter på nu 8 mdr. bliver puttet til nat omkring kl 19. For det meste går det godt, så længe vi bare sidder ved siden af hende og holder en hånd på hendes bryst og synger: se den lille kattekilling. Men så starter showet:-(
Hun vågner ca efter en halv time og skriger og skriger. Før i tiden kunne vi bare igen lægge en hånd på hende og hun faldt i søvn med det samme, men nu virker det ikke længere. Vi skal have hende på benene og kører dem fra side til side og på den måde falder hun i søvn med det samme, og vi kan lægge hende tilbage i vuggen igen, men desværre går der ikke længe før det starter forfra og sådan bliver det ved alt mellem 5-10 gange indtil vi selv går i seng omkring 22-23 og hun så kommer op i sengen til os. ( når hun ligger hos os, så sover hun til næste morgen kl 7-8 uden at vågne).
Vi har prøvet alt vi kan komme i tanke om. Lagt en bamse ned til hende, min bluse som jeg har haft på i løbet af dagen, givet hende flaske, ikke givet hende flaske, lagt hende senere, sunget se den lille kattekilling igen, lavet en masse i løbet af dagen, slappet af hjemme hele dagen, men intet hjælper. Dette har stået på altid, så tænker ikke at det kun er en separations fase hun er inde i. Det er svært at se om hun er vågen eller sover, for hun skriger og skriger med halvåbne øjne.
Hvordan lærer vi hende at sove "igennem"? Det er ved at tage livet af os, for vi har slet ingen aften sammen, da jeg bruger det meste af aftenen på at fare frem og tilbage til hende et utal af gange.
Hendes dag ser ellers sådan her ud: vågner mellem 7-8, sover igen 9-10 og ca en halvanden time. Vågen i ca 3 timer og sover så igen mellem en halv til en hel time. Nogle gange får hun en powerlur på 15-30 min alt efter hvornår hun er vågnet fra sin sidste lur.
Hilsen
En frustreret mor