Brev:
Vække fra lur
15. april 2015
Alder:
23 mdr.
Vække fra lur
Kære Helen.
Inden for den sidste måned er min datter endelig begyndt at sove lidt bedre om natten. Aaaaaaaah. Hun vågner nogle gange, men det er jo langt bedre end tidligere.
I vuggestuen sover hun kun 30-45 min lur, om det er stress eller hun bliver vækket ved lyde ved jeg ikke, men hun er glad og tilfreds og sover så bedre om natten de dage. I weekenden og på hendes hjemmedag er hun begyndt at sove længere lur, hun kan godt sove 2 timer. Men så har jeg lagt mærke til, at hun er vågen om natten. 1-3 timer, og det duer ikke. Jeg har prøvet at vække hende efter 1 time-1 time 15 min og det gik bedre med nattesøvnen så.
Nu har hun lige været syg og skulle så selvfølgelig sove lur til hun vågnede, men i søndags og i går var hun hjemme, der sov hun 2 timer og var så vågen et par timer midt nat.
Min egen erfaring og fornemmelse er, at det er bedst at vække hende, sådan hænger det sammen for os - men alle vegne står der man ikke må vække sit barn fra lur, fra den ene og den anden ekspert, og når jeg har sagt det i vuggestuen, kan jeg også godt se og høre, hvad de mener om det.
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Helle