Vække fra lur

15. april 2015

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Vække fra lur

Kære Helen.

Inden for den sidste måned er min datter endelig begyndt at sove lidt bedre om natten. Aaaaaaaah. Hun vågner nogle gange, men det er jo langt bedre end tidligere.

I vuggestuen sover hun kun 30-45 min lur, om det er stress eller hun bliver vækket ved lyde ved jeg ikke, men hun er glad og tilfreds og sover så bedre om natten de dage. I weekenden og på hendes hjemmedag er hun begyndt at sove længere lur, hun kan godt sove 2 timer. Men så har jeg lagt mærke til, at hun er vågen om natten. 1-3 timer, og det duer ikke. Jeg har prøvet at vække hende ...

Annonce

... efter 1 time-1 time 15 min og det gik bedre med nattesøvnen så.

Nu har hun lige været syg og skulle så selvfølgelig sove lur til hun vågnede, men i søndags og i går var hun hjemme, der sov hun 2 timer og var så vågen et par timer midt nat.

Min egen erfaring og fornemmelse er, at det er bedst at vække hende, sådan hænger det sammen for os - men alle vegne står der man ikke må vække sit barn fra lur, fra den ene og den anden ekspert, og når jeg har sagt det i vuggestuen, kan jeg også godt se og høre, hvad de mener om det.

Hvad mener du?

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.