Juniordyne og putning fra favn

27. marts 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Juniordyne og putning fra favn

Kære Helen.

Tak for dit svar. Vi er friske på at gå i gang med de forskellige ting, så det bliver interessant at se, hvad der sker. Jeg har dog lige et par spørgsmål til.

1. Kunne det være en idé at tage juniordynen i brug? Han ser så lille ud ud i tremmesengen, og jeg tænker, at han måske synes, der er vel meget plads. Men liften, som han indtil fornylig har sovet i, er blevet for lille og smal, og han vækker sig selv hele tiden, når han bevæger arme og ben. Babydynen er dog så lille, at han hurtig får sparket den af, så måske han vil føle sig mere omsluttet af juniordynen?

2. Har du nogle gode forslag ...

Annonce

... til hvordan jeg bedst putter ham fra mine arme og over i sengen? Vi har selvfølgelig kun prøvet det i går aftes, men der blev han meget, meget ulykkelig. Først blev ham ammet, han gik med til at jeg fjernede brystet fra ham, og jeg lagde ham i sengen, da han var stille og afslappet. Så gik jeg ud af rummet, og far tog over. Men junior skreg og skreg, og efter en 20 minutters tid, hvor far gjorde alt, hvad han kunne, kom jeg tilbage. Det var simpelthen for synd for ham. Vi følte, at det var helt overgrebsagtigt.. Så hvad gør vi? Vi var alle kede af det.....

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Anita

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor