Brev:
Sommertid
26. marts 2015
Alder:
9 mdr.
Sommertid
Kære Helen
Her kommer et spørgsmål i forbindelse med sommertid.
Min søn får pt. flaske kl. 19 og sover kl. 19.15 til næste morgen. De første to måneder efter han var startet i vuggestue, vækkede jeg ham 6.45, men nu hvor han har vænnet sig til det nye liv, er han de fleste dage begyndt at vågne af sig selv mellem 6 og 6.15. Det vil sige, at når vi skifter til sommertid, så bliver det en naturlig opvågning 7-7.15, og jeg vil så formentlig skulle til at vække ham igen. Men jeg kan ikke helt gennemskue, hvad vi gør om aftenen.
Jeg går ud fra, at han ikke længere har behov for de 11,5 timers nattesøvn, men nærmere 10,5/11, så jeg ville skulle putte ham senere. Men han er virkelig træt kl. 19, og jeg har de sidste to måneder ikke en eneste gang haft problemer med at få ham til at sove. Faktisk kan han nærmest sidde op og sove, hvis den bliver bare 19.10, inden flasken er klar.
Har du et godt råd til, hvordan vi griber omstillingen an?
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Christina