Sommertid

26. marts 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sommertid

Kære Helen

Her kommer et spørgsmål i forbindelse med sommertid.

Min søn får pt. flaske kl. 19 og sover kl. 19.15 til næste morgen. De første to måneder efter han var startet i vuggestue, vækkede jeg ham 6.45, men nu hvor han har vænnet sig til det nye liv, er han de fleste dage begyndt at vågne af sig selv mellem 6 og 6.15. Det vil sige, at når vi skifter til sommertid, så bliver det en naturlig opvågning 7-7.15, og jeg vil så formentlig skulle til at vække ham igen. Men jeg kan ikke helt ...

Annonce

... gennemskue, hvad vi gør om aftenen.

Jeg går ud fra, at han ikke længere har behov for de 11,5 timers nattesøvn, men nærmere 10,5/11, så jeg ville skulle putte ham senere. Men han er virkelig træt kl. 19, og jeg har de sidste to måneder ikke en eneste gang haft problemer med at få ham til at sove. Faktisk kan han nærmest sidde op og sove, hvis den bliver bare 19.10, inden flasken er klar.

Har du et godt råd til, hvordan vi griber omstillingen an?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.